מתנות קטנות לשדרוג משמעותי של אפשרויות הצילום




קניית מתנה תמיד יכולה להוות אתגר מסוים, שכן בדרך כלל אין לנו מיד רעיון טוב למשהו שאנחנו בטוחים שיתאים לאותו אדם. מאחר וכיום כולנו כמעט אוטומטית לפחות צלמים חובבים באופן יומיומי, מתנות מתחום הצילום יכולות להתאים מאוד עבור מרבית האנשים.
להלן כמה הצעות לאביזרים יחסית פשוטים אך מאוד שימושיים מעולם הצילום, אשר יכולים להוות מתנה נפלאה ולאפשר לשדרג בצורה משמעותית את אפשרויות הצילום של מקבל/ת המתנה:

קרדיט תמונה FREEPIK

 

גימבל – עבור מי שאינו מכיר, "גימבל" הוא מושג כללי יחסית אשר בעולם הצילום מתייחס למשפחה שלמה של מתקנים המשמשים כמייצבי תמונה. גימבלים מאפשרים לצלם תמונות (או סרטונים) ברורות, איכותיות ובהירות, גם כאשר נמצאים בתנועה, למשל. זהו סוג של מתקן קטן בו מציבים את המצלמה (או הסמארטפון), והוא כולל בתוכו מערכת של צירים המאפשרים למכשיר המצלם להישאר יציב גם כאשר מי שמחזיק אותו זז או נמצא ממש בתנועה. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של גימבלים, המתאימים לכל סוג של מצלמה או סמארטפון. אביזר מסוג זה יכול לשדרג ממש במקום את אפשרויות הצילום של מי שמקבל אותו כמתנה, ולאפשר לו לצלם בצורה יציבה ואיכותית בכל מקום ובכל תנאי כמו לדוגמא גימבל למצלמה  Zhiyun Crane 4 Combo.

 

רקעים לצילום – מי שלא התעמק יתר על המידה בעולם הצילום אינו מבין עד כמה רקע מתאים לצילום עשוי להוות הבדל, ולאפשר להפיק תמונות ברמה מקצועית של ממש. רקעים לצילום הם כיום אביזר פשוט יחסית שניתן לקנות ולהעניק בקלות – רקע ירוק, לבן, אפור או וורוד, רקעים לצילום המגיעים במתקן "רול אפ" מתגלגל נוח ופשוט לתפעול (ולאחסון) ועוד. רקע ייעודי הכרחי על מנת לבצע סוגים שונים של עיבוד ועריכת תמונה מקצועיים (דוגמת רקע ירוק המאפשר הדבקת תמונות אחת על השנייה), כמו גם על מנת לבצע צילומים מקצועיים של ממש, כמו בסטודיו לצילום.

כיום, כמעט כל ילד/ה ובן/ת נוער מצלמים ללא הפסקה מגוון רחב של דברים וסוגי תכנים שונים. רקע לצילום יכול לאפשר להם (כמו גם לכל אדם מבוגר, כמובן...) ליצור תמונות איכותיות ומקצועיות של ממש, בבית או בכל מקום אחר.

 

חצובה – נשמע כמעט טריוויאלי, אך בפועל לרובנו אין חצובה למצלמה או לפלאפון, ומדובר באביזר אשר יכול לעשות שינוי משמעותי ביותר. חצובה מאפשרת להציב את המצלמה במיקום קבוע ובצורה יציבה בלי שנצטרך להחזיק אותה בעצמנו, וכך לצלם תמונות איכותיות ואף לצלם לאורך זמן (דוגמת סרטוני Time Laps). בפרט, כדאי להכיר את האפשרות של חצובות קטנות וגמישות, דוגמת אלו המחזיקות סמארטפונים ומצלמות קטנות וניתן להציב ולתלות אותן מכל מקום ובכל צורה. זו מתנה שאפשר לקנות שלבטח תשרת נאמנה את כל מי שיקבל אותה – מי מאיתנו לא ניסה לפחות פעם אחת לצלם עם הסמארטפון בזווית שהייתה לא כל כך נוחה, והתמונה שהתקבלה בסוף הייתה גרועה יחסית?.

 עם חצובה טובה זה לא יקרה...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה