שמונה בתי ספר מאשקלון בין המצטיינים של משרד החינוך



המורים המלמדים ב-285 בתי הספר המצטיינים זכו למענק של עד 8,285 שקלים • בתי הספר הזוכים מגיעים מכל זרמי החינוך ומכל שכבות הגיל • בנט: "מברך את המנהלים ועובדי ההוראה שהצטיינו בטיפוח ובעיצוב הערכים של הדורות הבאים"
נועם דביר מתוך "ישראל היום"

משרד החינוך מפרסם היום (שני) את רשימת 285 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ז בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר התקבלה על סמך חישובם של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים- כמו ציונים, גיוס לצה"ל, מניעת נשירה ועוד. כמו כן נמדדו בתי הספר על השיפור שחוללו באותם מדדים ובהשוואה להישגי השנה הקודמת.

אור הישגיהם, בתי ספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,000 שקלים לכ-8,000 שקלים, בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה". 

בשנת הלימודים הנוכחית (התשע"ז), 714 חטיבות עליונות עמדו בתנאי הסף להיות מוכרות כמצטיינות, אלא שמתוכם רק 285 חטיבות זכו בתגמול כספי. מתוכם 53 אחוז הן חטיבות  במגזר היהודי הממלכתי, 32 אחוז ממלכתי  דתי, 8.5 אחוז החינוך הערבי, 5 אחוז מהחינוך  החרדי, אחוז אחד  מהחינוך  הדרוזי, ואחוז בודד נוסף מהחינוך הבדואי.
מתוך 285 בתי הספר שזכו, חולקו הזוכים ל- 4 דירוגים: 71 בתי הספר דורגו במקום הראשון, 71 דורגו במקום השני, 72 דורגו במקום השלישי ו- 71 דורגו במקום הרביעי.
לדירוג יש חשיבות מבחינת המענק אותו יקבלו המורים בבתי ספר: בקבוצת הדירוג 1 מקבל כל מורה מענק של 8,285.23 שקלים. בקבוצת הדירוג השנייה מקבל כל מורה מענק של  6,213.92 שקלים, בקבוצת דירוג השלישית כל מורה מקבל מענק של  4,142.61 שקלים ובקבוצת הדירוג הרביעית מקבל כל מורה מקבל מענק של  3,106.96  שקלים. 

"מערכת החינוך צודעת קדימה"

בהישגים  הערכיים  חברתיים נכללו מדדים כגון שיעור  הגיוס  לצה"ל  ולשירות  אזרחי  או  לאומי  גבוה, מניעת  נשירת  תלמידים וקליטת  תלמידי  חינוך  מיוחד.
בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים כמו : אחוז  הזכאות  לבגרות,  אחוז  הצטיינות  במבחני  הבגרות, אחוז  זכאות  לתעודת  בגרות  איכותית, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע מדעי להיקף 5 יח"ל, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע הומניסטי להיקף 5 יח"ל מידת  השיפור  או  היציבות  בהשוואה  להישגים  בשנה  הקודמת.
שר החינוך, נפתלי בנט: "במסגרת רפורמת התמונה החינוכית שהנהגתי במערכת החינוך, נקבעו שורה של מדדים אשר נועדו לשקף את העשייה המבורכת והמגוונת של בתי הספר. כך גם מתווה התגמול הדיפרנציאלי, הוא כולל שורה של מדדים חינוכיים, שמציגים את מכלול העשייה המבורכת של המנהלים והמורים. חוסנה של החברה הישראלית טמון באיכות מנהליה ומחנכיה. אני מברך את המנהלים ועובדי ההוראה שהצטיינו בטיפוח ובעיצוב הערכים של הדורות הבאים. הם חיבקו את תלמידי החינוך המיוחד, חיזקו את המימד החברתי ולא ויתרו לרגע על מצוינות ועל הישגים לימודיים. בשם התלמידים, בשם החברה הישראלית ובשמי אני רוצה לומר לכם, עובדי הוראה יקרים, תודה". 
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך צועדת קדימה, בכל הפרמטרים, וזאת בזכות עובדי הוראה מצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם. אני מברך את בתי הספר הזוכים על פעילותם לחינוך לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה"?

רשימת בתי הספר המצטיינים באשקלון:

* ישיבת צביה

* מקיף דתי עירוני ב'

* מקיף עירוני א'

* אומנויות

*אורט אפרידר

* אולפנה צביה

* אורט הנרי רונסון

* עירוני מקיף ד׳
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה