קידוחי קרקע – מתי וכיצד עושים את זה



רוב האנשים מכירים את הנושא של קידוחים, כשזה קשור למצב בו הם צריכים לקדוח בקיר, בין אם מדובר בקידוח לצורך תליית תמונות, רהיטים או כל דבר אחר. אנחנו מכירים את הנושא הזה גם במקרה של קידוח קיר פנימי וגם במקרה של קידוח קיר חיצוני

 אך תחום לא פחות הוא קידוחי קרקע. תחום מקצועי, אשר קשור באופן ישיר לבניית מבנים בסדרי גודל שונים, בין אם אלו מבני מגורים או מבנים מסחריים. כמעט בכל מבנה אותו בונים מאפס, מהקרקע, כולל בשלבים הראשונים שלו קידוחי קרקע לצרכים שונים. קידוחים אלו מן הסתם, נעשים בכלי עבודה, הרבה יותר משמעותיים מאשר קידוח רגיל בקיר, וכן הם נעשים יותר לעומק ובצורה הרבה יותר משמעותית.

לפני שנסביר מה זה קידוחי קרקע וכיצד מבצעים אותם, חשוב להדגיש, רק בעלי מקצוע שמתמחים בכך יכולים לעשות זאת. מדובר בבעלי מקצוע אשר מתמחים בנושא ומכירים אותו היטב, עומדים לרשותם הכלים הנדרשים לשם כך, והם יכולים לבצע את העבודה בתנאי מזג אוויר שונים וכמובן בהתאמה לסוג הקרקע בה הם צריכים לקדוח.

מה זה קידוח קרקע?

קידוחי קרקע הם קידוחים שנעשים, כמו שניתן להבין, בעומק הקרקע, בין אם מדובר בקרקע יבשה או קרקע רטובה. מרבית הקידוחים נעשים לא דווקא לצורכי בנייה, מאחר ולא תמיד יש צורך בכך, אלא דווקא לצורך חיפוש מרבצי גז ונפט. עם זאת, בישראל מרבית הקידוחים בקרקע הם כן לצורכי בנייה, מתוך כוונה להתקין עמודים תומכים למבנה מתוך הקרקע, ובכך למנוע כל סיכוי שהמבנה יקרוס.

קידוחי קרקע עבור מבנים, מתבצעים כשמדובר במבנה חדש אשר יש צורך לעגן ולחזק את היסודות שלו מתוך האדמה. בעת ביצוע העבודה יש להתחשב בגורמים שונים, כמו למשל, האם יש קווי מתחת או תקשורת, האם יש תשתיות מים, איזה סוג קרקע זה (חול, בוץ, סלעים וכדומה), כמו כן, צריך לחשב את כמויות המים שיש בתוך הקרקע, בין אם היא לחה או רטובה לגמרי.

הקידוחים מתבצעים באמצעות מקדחים מיוחדים, אשר מסוגלים להגיע אל עומק האדמה בצורה ישרה. חשוב לציין, שביצוע העבודה חייב להתבצע בריכוז ובתשומת לב מלאה, שכן אחרת, ייתכן מצב שהמקדח יגרום נזק למה שנמצא מתחת לפני הקרקע, המקדח עלול להתעקם ובמקרה הגרוע, עלול להיווצר מצב שנאבד שליטה על המקדח, מה שכמובן יוביל לנזק פיזי של ממש.

כאמור, ביצוע העבודה מתבצע על ידי אנשי מקצוע בלבד, אשר מחזיקים ברשותם כלי עבודה מתאימים לקידוחי קרקע, אחרי שהם ביצעו שורה של בדיקות במקום, הן על פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע. כך הם יכולים לבצע את העבודה בצורה אופטימאלית מבלי לגרום נזק לסביבה, למבנה, לעצמם וכן לאנשים שעומדים סביבם בעת ביצוע העבודה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה