איזה חג: 12 זוגות תאומים נולדו בברזילי



חגיגה כזו לא ראה בית החולים שנים רבות ואולי בכלל לא. בתוך ארבעה ימים הם הגיחו לעולם, 7 מהם מאשקלון. מזל טוב ואיזה חג הם יחגגו בשנים הבאות

 בייבי בו: אלה היו ימים עמוסים במיוחד במרכז הרפואי ברזילי באשקלון ולא רק בגלל החגים. בתוך ארבעה ימים שהתחילו בסוף השבוע ונמשכו אל תוך חול המועד נולדו במחלקת היולדות 12 זוגות תאומים להורים מאושרים ולצוות הרפואי לא פחות.

כל מי שעובד במחלקת היולדות בבית החולים לא זוכר מתי בפעם האחרונה התמלאה המחלקה בעשרות זוגות תאומים צווחים מקיר לקיר. צוות חדר היולדות היה עמוס והתרוצץ מסביב לשעון. בכל שעתיים בממוצע נולד זוג תאומים וידיי הצוות הרפואי היה עמוס בכל הטוב הזה. מתוך 12 לידות שבע נולדו בניתוח קיסרי, ארבע בלידה רגילה, ולידה אחת שבה התינוק הראשון נולד בלידה רגילה ואילו אחותו התאומה נולדה בניתוח קיסרי. בסך הכל נולדו 16 בנות ו-8 בנים רובם בשבוע ה-38 להיריון. זוג תאומים אחד נותר בפגייה להשגחה, אך כל הילדים בריאים וכך גם האמהות המאושרות והמותשות.

"רצף מאוד יוצא דופן ומשמח של לידות תאומים בסוף שבוע אחד לא זכור לי בעשור האחרון", מעיד בהתרגשות פרופ' אייל ענתבי, מנהל מחלקת יולדות וגניקולוגיה בברזילי. "זכינו לחוות את מגוון סוגי הלידות שמאפיינים לידת תאומים. היו לנו ניתוחים קיסריים ורגילים, לידות שנוצרו באופן טבעי וכאלה דרך טיפולים. ב

מקרה אחד הוולד הראשון נולד במצב ראש ואילו אחיו במצג עכוז ובמקרה אחר הלידה הראשונה הייתה בחדר הלידה והשנייה בניתוח קיסרי. צבר חריג שכזה לא זכור לי וזה בהחלט מרגש. צריך לזכור שבלידת תאומים קיים סיכון לסיבוכים גם אצל האמהות והחלק הלא פחות חשוב הוא למנוע סיבוכים ולדאוג שהן הילדים והן היולדות יהיו בריאים ומאושרים. אני אסיר תודה לצוות הרפואי ולתורנים שהתמודדו בצורה מדהימה עם הלחץ, מנעו סיבוכים ובעצם עשו היסטוריה". אחת היולדות, אחינועם בטאשווילי, מסרבת להירגע מהנס הגדול שאירע לה במהלך הלידה.

בת ה-28, אמא לשתי בנות בבית ולתאומות הגיעה לבית החולים ביום ראשון האחרון. במהלך הלידה הרגילה בתה השנייה התהפכה למצב עכוז מסכן חיים, והתערבות מהירה ומקצועית של הצוות הרפואי הצליח תוך דקות ליילד את בתה כשהיא בריאה ולמנוע המשך סיבוך אצל האם, "היו סביבי המיילדת שוש, מנהל המחלקה ורופא ילדים והרגשתי שאני בידיים טובות. הם שמרו על קור רוח, גילו אמפתיה והבנה והכילו את הכאב שלי עד לסיום הלידה.

תוך שניות בודדות שהרגישו לי כמו נצח הם השתלטו על המצב ופשוט הצילו אותי. הילדות שלי בריאות ואני מרגישה מצוין, אין לי מילים חוץ מאסירות תודה ושאפו אחד גדול". רעות בן זאב, מ"מ אחראית חדר הלידות, עדיין נרגשת ונפעמת מהזכות שנפלה בחיקה להיות שותפה לרגע ההיסטורי, "לכולנו הייתה זכות לקחת חלק בסוף שבוע אחד של עשייה מקצועית ואיכותית, מלאה באהבה ונתינה ולחזות בפלא של היוולדם של 12 זוגות תאומים. מבחינתנו זהו רגע מדהים, מבורך ומקסים". גם גלי מרום, אחות אחראית במחלקה לאם וליילוד ומי שקבלה את ההורים הנרגשים, מתקשה עדיין להתאושש, "זו פעם ראשונה במהלך 7 שנות עבודתי במחלקה שנתקלתי בתופעה מבורכת שכזו. כל האחיות התרוצצו בין היולדות לתינוקות בניסיון לעזור בכל דרך. נתקלנו בסיפורים מרגשים, הורים מופתעים והמון דמעות של אושר.

כל לידה היא פלא בפניי עצמו, אך לידת תאומים היא מתנה כפולה שהייתה לי הזכות לקחת בה חלק".

היולדות באו מהערים האלה: אשדוד 3 אשקלון 7 נתיבות 1 תלמים 1
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה