תושבי אשקלון שזכו בהגרלת מחיר למשתכן ישלמו רק 60 אלף ש"ח הון עצמי



ההקלות של שר האוצר, משה כחלון, בתכנית יהיו לתושבי הפריפריה. המענק יחשב כחלק מהסכום הראשוני אותו יצטרכו הזוכים לשלם. הסכום של המשכנתא יהיה 90% מערך הדירה

 היום פורסמו תוצאות ההגרלה של מחיר למשתכן ברחבי הארץ. על פי פרסומי משרד האוצר הזוכים באשקלון יצטרכו להביא הון עצמי של כ - 60 אלף שקלים, כאשר סכום המענק של 40 אלף שקלים אותו יקבלו, יהיה חלק מההון העצמי הקודם אותו נדרשו לשלם ועמד על 100 אלף שקלים והוא יחשב כחלק מהון אותו אמורים הזוכים לשלם. 

שר האוצר, משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט:  "תוצאות ההגרלה הגדולה השנייה התפרסמו ועוד 10,934 משפחות מאושרות קיבלו אתמול החל מהשעה 17:00 הודעה אישית לטלפון הנייד החכם ובאי מייל על זכייתם בדירת החלומות ב״מחיר למשתכן״. 

שר האוצר, משה כחלון, בכבודו ובעצמו בישר על כל בשידור חי מיוחד בעמוד הפייסבוק שלו: "עם הזוכים החדשים נגיע ל-36,000 זוכים בתכנית - סדר גודל של עיר בינונית בישראל״.
כי השבוע התבשרו זכאי ״מחיר למשתכן״ על שתי הטבות והקלות משמעותיות נוספות:המענק הממשלתי בסך 40,000 ש"ח ועוד 60,000 שקלים ייחשבו חלק מההון העצמי המינימלי - כך שההון הדרוש להשתתפות בהגרלות ״מחיר למשתכן״ פחת מ-100,000 שקלים ל-40,000 שקלים ול-60,000 שקלים בלבד. ובנוסף, הזכאים יוכלו לקבל משכנתא בגובה של 90 אחוזים משווי הדירה, לעומת משכנתא בגובה של 50 אחוזים/75 אחוזים בלבד שיכולים לקבל רוכשי דירות בשוק החופשי.
רוח הנכאים שניסו לשדר בתקופה האחרונה בעלי אינטרסים, לא מנעה משר האוצר, משה כחלון להמשיך במה שהאמין בו, שהוא יביא  את הפיתרון לעשרות אלפים שהם חסרי דיור. ההאטה בשוק הנדל"ן, גרמה לרבים מהיזמים והקבלנים לצאת נגד התכנית ופה שר האוצר ניצח אותם בגדול.
תוצאות ההגרלה באשקלון מצביעות על כך שבהגרלה זו הזוכים יגורו על חוף הים הצפוני בעיר שחלקו הגדול נמצא ברחוב אריה תגר עד שדרות ירושלים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה