אשקלון מציינת את יום הנכה הבינלאומי



ליום אחד יכלו תושבי העיר לקבל הצצה לעולמם של בעלי המוגבלויות ולהרגיש כמותם. ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "אני מתחייב שנעשה כל מה שיידרש כדי שאשקלון תהיה העיר הנגישה בישראל"

דוברות העירייה

מידי שנה, בתחילת חודש דצמבר מתקיימים אירועים ברחבי העולם לציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. גם באשקלון ציינו יום זה בפעילות שנערכה במרינה בעיר, במטרה לחשוף את הציבור ללא המוגבלות, לעולמם של המוגבלים ולהגביר את המודעות בקרב הציבור הרחב לזכויותיהם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

שש תחנות התנסות בסימן 'להרגיש נגישות' הוצבו ברחבת המרינה בהם יכלו התושבים להתנסות בטעימות עיוורות של גלידה, במסלול מכשולים ובמשחק כדורסל על כיסא גלגלים, גרפיטי נגיש ומשחקים נגישים והיכרות עם עולמם של החירשים או כבדי השמיעה.

ביום זה התקיימה הופעת בכורה של הרכב מוזיקלי חדש הכולל צעירים עם צרכים מיוחדים שהוקם בהובלה ובמימון של אגף הרווחה. כמו כן, הוצבו במתחם האירוע דוכני מידע של ארגונים ועמותות הפועלות בתחום, כגון: איל"ן, ביטוח לאומי, אנוש ואגף הרווחה.

באירוע נכחו גם כ-160 תלמידים מביה"ס מקיף ב', מקיף ד' ואומנויות ומתנדבים ממועצת הנוער העירונית אשר סייעו בהפעלת התחנות.

עוד נכחו באירוע ראש העיר בפועל, תומר גלאם ומנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי ועובדי המחלקה לאנשים עם מוגבלויות.

"עד שלא מתיישבים על כיסא גלגלים, לא יודעים מה חווים אנשים עם מוגבלויות בחיי היום-יום שלהם. נתנו היום הזדמנות לציבור באשקלון להרגיש ליום אחד מה זה אומר להיות אדם עם מוגבלויות, במסגרת יום הנכה הבינלאומי, וכמה חשוב לא רק לדבר על נגישות אלא לפעול כדי שהיא תהיה חלק בלתי נפרד ממציאות החיים של כולנו. כראש העיר בפועל אני מתחייב שנעשה כל מה שיידרש כדי שאשקלון תהיה העיר הנגישה בישראל", אמר גלאם.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה