פוענח רצח עד המדינה טל קורקוס באשקלון



במבצע חובק עולם של משטרת ישראל והפרקליטות, נעצרו במהלך החודשים האחרונים שני ראשי ארגוני פשע, האחד מהדרום והשני מצפון הארץ, יחד עם מעורבים נוספים בחשד לרצח טל קורקוס ואלישע סבח ז"ל, אחזקת אמל"ח, סיוע לרצח והריגה. מחר יוגש על ידי הפרקליטות כנגד השניים וכנגד ארבעת החשודים הנוספים כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים.

שני אירועי הרצח התרחשו במהלך שנת 2017 באזורים שונים בארץ, האחד באשקלון והשני בנתניה, במהלכן נרצח בתאריך 6.4.2017 אלישע סבח ביריות מטווח קצר עת עבד במסעדה שלו בעיר נתניה ובתאריך 27.6.17 לפנות בוקר נרצח טל קורקוס בעיר אשקלון לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו.


בתום הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה במשטרת ישראל לאחר רצח טל קורקוס, התגבשה ההערכה המקצועית כי קיים קשר בין שני מקרי הרצח מאחר והמשותף לשני הקרבנות הייתה העובדה שהם העידו בעבר כנגד ראש ארגון פשיעה בדרום וחברים נוספים בארגונו. בסיום אותה הערכת המצב הוחלט כי נכון יהיה מקצועית ששני מקרי הרצח יחקרו במקביל על ידי היחידה המרכזית של מרחב הנגב, במסגרת פרשיה "80/17״, פרשיה שזכתה לכינוי – "חוק וסדר".


יחידות המיוחדות של אגף החקירות של משטרת ישראל והפרקליטות ליוו את היחידה המרכזית במהלך החקירה שהתנהלה במקצועיות תוך שמירה מאוזנת וראויה על האינטרס הציבורי לניהול חיים תקינים ובטוחים של אזרחים נורמטביים, זכויות חשודים ונחקרים והחתירה לחקר האמת. חקירה זאת כללה פעילות מסונכרנת ומתואמת עם גורמים רבים הן במשטרה והן מחוצה לה, בארץ ובמקומות אחרים בעולם. 

מהחקירה עלה כי שני ראשי ארגון פשע, מצפון הארץ ומהדרום, חברו להם יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע ולערער את אושיות החוק והשלטון במדינת ישראל, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שיצא והעיד כנגדם בעבר, לרבות הרצח של עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח, וזאת על מנת לבצר את מעמדם ולייצר מורא ופחד מהם.

עוד במהלך החקירה, חשפו החוקרים צעד אחר צעד את החשודים המעורבים במעשי הרצח והביאו להסגרתם של שניים מהחשודים ששהו באותה עת בתאילנד ואשר הנם מעורבים גם באיומים שם על נציג משטרת ישראל תוך שהעלילו נגדו באמצעות פרסומים שקריים ברשתות החברתיות, ובגין עבירות אלו הוגש כנגדם כתב אישום. עוד הצליחו חוקרי המשטרה לחשוף מסכת סבוכה של קשרים שהתקיימה בין כלל החשודים במספר מדינות בעולם ואשר באמצעותה הם השיגו נשקים ולבנות חבלה אשר שמשו אותם במעשיהם וכי היעד מבחינתם היה לייצר מצב בו איש לא ירצה להעיד כנגד מעשיהם מאחר והם באו איתו חשבון זאת לצד ביסוס מעמדם בעולם העברייני.

לציין, מדובר בחקירה מורכבת וחובקת עולם שחייבה אורך רוח והשקעת משאבים ואמצעים מרובים לרבות באמצעות מודיעין וטכנולוגיה ברמה הסמויה והגלויה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום מתוך מטרה להגן על החקירה. טובת החקירה עומדת בראש ובראשונה לעיני החוקרים, כאשר מדובר בחקירה מעין זו, מורכבת ומסועפת יש חשיבות רבה לנהל אותה הרחק מהפומביות התקשורתית ולבחור את העיתוי הנכון על מנת לעדכן את הציבור.

עוד הוסיפו וציינו במשטרה כי – "פגיעה בעדי מדינה מהווה פגיעה במהות החיים הדמוקרטיים במדינה מתוקנת והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח, המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עימם".

כאמור, בתום חקירה שארכה כשישה חודשים במהלכה עצרו חוקרי משטרת ישראל את כלל המעורבים במעשי הרצח, יוגשו כנגדם מחר כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות הפרקליטות.

בוידאו:  סינק רמ״ח תשאול יחידה מרכזית מרחב נגב -רב פקד דורון אלוני. צילום מזירת הרצח של טל קורקוס, צילום דוברות משטרת ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה