הפרחים שיצבעו לכם את החורף



אמנם עונת פרחי החורף אינה ססגונית ועשירה כמו תקופת פרחי האביב, היא איטית ועדינה, אבל גדושה בריחות, בהפתעות ובפרחים עדינים

פרחי החורף לעתים נתפסים כפרחים שאינם יכולים לצמוח בחוץ, אבל למעשה ניתן לגדל אותם גם בחוץ וגם בפנים. מגוון פרחי החורף שניתן לגדל בחוץ אמנם מצומצם יותר, אבל הוא בהחלט קיים ובין הצבעים העיקריים ניתן למנות כחול, לבן, צהוב וסגול. החורף מלווה בגשמים, ולכן הצבע הירוק מקבל גוון עשיר יותר ומעשיר את הפרחים והצמחים בקרבתו. מעבר לכך, החורף מביא אתו לילות קרים, הגורמים לטמפרטורת האדמה לצנוח, ועם זאת ישנם ימים רבים שטופי שמש, לכן עונת החורף היא אידיאלית לשתילת פרחים.

כדי שתוכלו להחליט אילו פרחים לשתול בגינה שלכם או אילו פרחים להביא לאירועים במהלך החורף, הנה מגוון פרחי חורף שיקשטו לכם את הגינה או את אדן החלון גם כשבחוץ 20 גוונים של אפור:

רקפת (Primrose) - פרח זה צומח בעונת החורף בלבד, עד שמגיע האביב. רקפות צומחות עד לגובה של 30 ס"מ, הן רכות ובעלות מרקם תחרה. אפשר לגדל אותן בכמה צבעים: לבן, ורוד, לבנדר וארגמן. רקפות עשויות להיות רעילות במידה מסוימת לכן כדאי לשטוף ידיים לאחר מגע.

רקפתאזוביון (Lavender) - מקורו בים התיכון והוא משגשג בחלקים המנוקזים בגינה ודורש מינימום השקייה. פרחי האזוביון משגשגים בחורף, בייחוד באזורים פתוחים וחשופים לשמש. ללא גיזום, הם עשויים להיות ארוכים מאוד ומדובללים, גם בגלל חוסר אור. מומלץ לגזום אותם פעמיים בשנה.

אזוביוןחרצית (Daisy) - פרח חורפי בבסיסו שמשגשג באדמות מנוקזות, מטפס על קירות ומכסה את הקרקע. החרציות אהובות בשל הגוון הכחלחל אפור של עליהן ובשל עלי הכותרת הלבנים בעלי מרקם של נייר והמרכז הצהבהב.

חרציתורד (Helleborus) - זהו פרח שקל לגדל והוא אינו דורש תחזוקה רבה. כדאי לשתול ורדים באדמה עשירה בדשן ולוודא שהם נמצאים בפינה מוארת ומוצלת בו זמנית, למשל מתחת לעץ. בצורה זו, השמש החורפית תעודד אותם לצמוח, אך צל העצים יגן עליהם מהשמש הקיצית.

ורדברגניה (Bergenia) - משגשג כאשר צומח תחת עצים. עליו גדולים ורחבים והגוון נע בין בהיר לכהה לפי מזג האוויר. בחורף, עלי הכותרת הורודים של הברגניה נפתחים. צבעו הורוד נפוץ מאוד, אבל ניתן למצוא אותו גם בצבע לבן, ארגמן ואדום.

ברגניהפוליאנטוס (Polyanthus) - מקורו באותה משפחה כמשפחת הרקפות. צבע עלי כותרתו הוא לבן בוהק ובמרכזו גווני צהוב חזקים. פורח בסביבה מוצלת, המאפשרת גם חדירה של שמש.

פוליאנטוסדפנה (Daphne) - פרח בעל ניחוח מתקתק שמקורו בגבעות של סין ויפן. עלי דפנה זקוקים לשמש עדינה ולהגנה מפני הרוחות הקרות. לרוב צומחים כאשכולי פרחים ורודים ומעט חיוורים. עם הגידול הנכון, עלי דפנה יכולים לחיות כמה שנים, בסביבה לחה, באדמה עשירת דשן ומעט חומצית.

דפנה

הרדנברגיה (Hardenbergia) - עלי הכותרת שלו סגלגלים, לבנים או ורודים והוא פורח במזג אוויר קר. פרח ההרדנברגיה זקוק לאדמה מנוקזת היטב ולאזור מוצל. פרח זה גם מוכר כ"נודד המאושר", משום שהוא נוטה לצוץ מבין רצפת הגינה.

הרדנברגיה

פתיתי שלג (Snowdrops) - בעל שלושת עלי כותרת גדולים לבנים ושלושה עלי כותרת קטנים. עליו הלבנים צצים לקראת סוף החורף ומסמנים את בואו של האביב. פרח זה ידוע בשל יכולתו ליצור שטיח לבן יפהפה בסביבתו הטבעית.

פתיתי שלגשושנת העמקים (Lily of the valley shrub) - שיח יפני ירוק עד שיכול לצמוח לגובה של עד 30 ס"מ. מקורו באוסטרליה, אך הוא גם שכיח באיזורים מוצלים, צפופי עצים באירופה ובצפון אמריקה. גוון פרחיו הוא לבן-ורוד, צורתם דמויית פעמון והם בעלי ניחוח עדין.

שושנת העמקיםפקעות ובצלים לגידולי חורף

מספקים לכם את האפשרות לשמור על הגינה מטופחת ופורחת גם בחודשי החורף הקרים. אלו הם צמחים מסוגים שונים שמתאימים לגידול בחורף ומספקים פריחה יפיפיה דווקא בעונה הגשומה. את הפקעות תוכלו לשתול בגינה, בעציצים, בערוגות ובכל מקום בהתאם לתנאי הגידול האופטימליים לכל פקעת ופקעת. טיפול מסור יבטיח לכם גינה פורחת ויפיפיה גם כשיורד גשם בחוץ בין הסוגים תוכלו למצוא: פרזיה, ספרקסיס, נרקיס, כלנית, צבעוני, נורית, נץ חלב, שושן, יקינטון, אירוס, אמריליס, קלה, כדן, נרינה ועוד...

נץ החלב




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה