איתי סהר ובעלי עסקים באשקלון יקיימו כנס חירום: לא לסגירת עסקים בשבת



היזם ועורך הדין איתי סהר, המועמד לראשות עיריית אשקלון בבחירות המקומיות, עורך כנס חירום פתוח לציבור ולבעלי עסקים באשקלון נגד סגירת עסקים בשבת, על רקע כניסתו של "חוק המרכולים" לתוקף והימנעותו של ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם, ממתן התחייבות ברורה שלא לסגור עסקים בשבת. הכנס יתקיים ביום שני, 22.1, בשעה 19:30 בפאב הג'ק בחוף דלילה

יח"צ

בכנס ישתתפו בעלי עסקים מאשקלון וידברו על מצוקת העסקים בעיר, על מדיניותה הביורוקרטית, המקשה והמכשילה של העירייה כלפי יזמות בעיר ועל הכוונה לסגור עסקים בשבת ולפגוע בכך בקהילה, בעסקים, וגם בערכי השבת עצמה עבור אינטרסים פוליטיים.   

סהר שלח בשבוע שעבר לראש עיריית אשקלון בפועל תומר גלאם מכתב שבו התריע מפני סגירת עסקים בשבת. "בעיר השכנה אשדוד (...) העיריה מחלקת התראות לבתי עסק שהחליטו משיקוליהם לפעול ביום שבת (...) מדובר בדוגמא לקרע שהחקיקה המיותרת האחרונה גורמת גם לקהילה וגם לעסקים. הנזק גדול, ייקח זמן רב לתקנו, והוא נעשה רק לשם גזירת קופון פוליטי מהיר וקצר מועד על ידי פוליטיקאים, תוך ניצול ציני ומרחיק של מושגים בעלי חשיבות יסודית לכל יהודי (...) העסקים באשקלון פועלים בסביבה מאתגרת כלכלית ולעיתים גם ביטחונית. למרות חובת הרשות לעודד יזמות ולייצר תעסוקה, העיריה מזה שנים נוקטת במדיניות מכבידה על העסקים בעיר עד גרימה לסגירתם. התנהלות זו היא מהגורמים המרכזיים להיעדר התעסוקה, היעדר הפיתוח, עזיבת הדור הצעיר, פגיעה שמנהיגות רצינית ושקולה תבקש להימנע ממנה".

 ראש העיר גלאם נמנע עד כה מלהתייחס לנושא בצורה ברורה ועד כה לא נענה לדרישתו של סהר, להתחייב בצורה ברורה כי לא יפעל כנגד עסקים הפתוחים בשבת.

לדברי סהר: "לצערי, תומר גלאם נמנע מלעשות כל פעולה על מנת להגן על העיר ועל הקהילה מנזקי "חוק המרכולים" וגם נמנע מלהתחייב באופן מפורש כי לא יאפשר כל פגיעה בעסקים.. תפקידה וחובתה של העירייה היא לעודד יזמות, עסקים ותעסוקה ואת זה עיריית אשקלון לא ידעה ואינה יודעת לעשות. בכוונתי לשנות מהיסוד את היחסים בין עיריית אשקלון ליזמים שפועלים בתחומה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה