בדיקת צנרת גז ומים לפני קניה של בית יד שנייה



כאשר מתכוננים לקנות בית שאינו חדש, כלומר בית מיד שניה שכבר גרו בו, חייבים לערוך בדיקה מקצועית ומקיפה של בעלי מקצוע

pixbay

על מנת לברר ולקבוע מה מצבו של הבית, האם יש בו ליקויים או מפגעים כלשהם והאם מחירו של הבית ירד כתוצאה מבדיקה זו. שתי הבדיקות החשובות הן של מערכות המים והגז.

מערכות גז ומים הן מהמערכות החשובות ביותר בבית מגורים, ממש כמו מערכת החשמל, אלו הן מערכות שקשה עד בלתי אפשרי להסתדר בלעדיהן באורך החיים המודרני. גז משמש בעיקר לבישול מזון. זו היא הדרך הזולה ביותר שנמצאה עד היום לבישול מזון. הניצול של גז הוא טוב יותר מניצול חשמל לבישול במאות אחוזים המתבטא בסופו של דבר בכסף. המים כמובן הם האמצעי החשוב ביותר בבית ובחשיבות דומה לחשמל. בעזרת המים מרווים תחושת צימאון, מנקים ושוטפים כלים (בידיים או במדיח כלים), משקים את הגינה, מתקלחים, מכבסים את הבגדים ומשמשים לניקיון כללי של הבית.

מערכות אלה, של המים והגז הן בדרך כלל מערכות ישנות אשר קרוב לוודאי משרתות את הבית הקיים במשך שנים רבות. שיטת הולכת גז ומים השתנתה מאוד בשנים האחרונות. מצינורות בטון ומתכת שמתכלים מאוד לאחר זמן בתוך הקירות ובאדמה, עברו בשנים האחרונות לצינורות פלסטיק וגומי שאינם מתכלים ועומדים בפגעי הזמן בצורה טובה יותר.

כאשר קונים בית שאינו חדש, יש סיכוי שמערכות הגז והמים כבר נמצאים בתהליכי התכלות ושנזילה או דליפה גדולים הם רק עניין של זמן. מים למשל, יכולים לדלוף מבלי שדיירי הבית שמים לב לכך, בעיקר אם הדליפה נמצאת באדמה והיא אינה גדולה. במשך הזמן שורשי עצים ושיחים יכולים להיכנס אך תוך החור הקטן שנוצר או שאדמה תיכנס ותסתום את הצינור כולו. במצב כזה, לאחר זמן קצר המים יאגרו, יצטברו ויציפו ביום אחד את הבית או את החצר. בגז המצב יכול להיות מסוכן בהרבה. גז דולף יכול להתפשט ולהתלקח ברגע של ניצוץ כאשר לא נותנים לכך את הדעת.

 

ביצוע בדיקה על ידי חברת בדק בית מקצועית

חברת בדק בית מבצעת בדיקות מקיפות למערכות של גז ומים לפני קניה ושיפוץ. חברת בדק בית יכולה לזהות בקלות תקלות, דליפות וחריגות ע"י מכשירי גילוי וזיהוי מתוחכמים ובכך לחסוך אנרגיה וכסף לבעלי הבית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה