בעלי עסקים מספרים על התנסויות – ואתם מרוויחים ידע יקר ערך



הקמת עסק והובלתו להצלחה מתמשכת במציאות שלא מפסיקה להשתנות, ובקצב שהופך מהיר יותר ויותר, מחייבת מגוון רחב של כלים ויכולות. מרכיב חשוב אחר בהצלחה עסקית הוא ניסיון – שאת רובו תרכשו מן הסתם בכוחות עצמכם, על בסיס הפעילות בפועל. לניסיון שכזה אין תחליף, אבל מצד שני רכישתו עלולה להיות מלווה בתשלום "שכר לימוד" גבוה מאוד. בהתאם כדאי לנסות גם דרך אחרת של לימוד בלי שכר לימוד, והיא להקשיב לבעלי עסקים מנוסים מספרים על התנסויות שונות שעברו ולהיעזר בניסיון שלהם כדי להתנהל באופן אופטימלי גם בעסק שלכם

pixbay

למצוא נישה מדויקת

כששומעים בעלי עסקים מספרים על הצלחות, מגלים מכנה משותף משמעותי: כל בעל עסק שכזה היטיב לזהות נישה מדויקת שבה כדאי לפעול – תחום פעילות שבו יש לו יתרון של ממש על פני האחרים, ובנוסף אין בו מתחרים רבים מדי.

להפוך קושי לקרש קפיצה

עוד מכנה משותף שמופיע במקרים רבים שבהם בעלי עסקים מספרים על הצלחה הוא התמודדות נכונה עם קשיים, ובפרט הפיכת מגבלות לקרש קפיצה למוצרים ושירותים חדשים. בהתאם מומלץ בחום לכל בעל עסק לחשוב מחוץ לקופסה, ולנסות למצוא דרכים חדשות להגיע אל קהל היעד שלו תוך עקיפת מחסומים קיימים.

ללמוד מטעויות של אחרים

בעלי עסקים מספרים לא רק על הצלחות אלא גם על כישלונות, וגם לכך כדאי מאוד להקשיב שכן בדרך זו תוכלו להימנע מטעויות נפוצות. דוגמה טובה לכך היא הקמת עסק חדש בלי לקחת בחשבון את כל הדרישות שמציב צו רישוי עסקים בפני עסקים בתחום הפעילות שלכם – במצב שכזה לא תוכלו לקבל רישיון עסק, ועל כן הפעלת העסק תתעכב ובנוסף תצטרכו לבצע שינויים, שמן הסתם עלולים להיות יקרים, בעסק.

למה חשוב במיוחד לשמוע בעלי עסקים מספרים על תחילת הדרך?

התקופה הרגישה ביותר בחיי כל עסק היא תחילת דרכו, כשהוא עושה את הצעדים הראשונים ובטרם התבסס ורכש לעצמו מאגר לקוחות רחב ויציב. בהתאם חשוב במיוחד לשמוע בעלי עסקים מספרים על תחילת דרכם, להבין כיצד צלחו את הקשיים הבלתי נמנעים בפרק זמן זה, לזהות אילו מהמורות עלולות לצוץ גם בדרך שלכם – ולהיערך בהתאם.

מה אתם לא יודעים על ניהול עסק?

ניהול עסק, בכל תחום פעילות שהוא, מחייב שורה ארוכה של מיומנויות שונות ומגוונות. באופן טבעי אין כמעט יזם שמצויד בכל היכולות הנדרשות לניהול עסק, ובפרט לא במציאות העסקית המורכבת של ימינו, שבנוסף מתאפיינת בשינויים משמעותיים בתדירות גבוהה, ועל כן חשוב לאבחן מהן היכולות שחסרות לכם.

בדרך זו תוכלו להיערך בהתאם ולהיעזר באנשי מקצוע שישלימו אתכם באותם מקומות שבהם אתם מתקשים. כך לדוגמה על-מנת לקבל רישיון עסק נדרשת היכרות מעמיקה עם חוק רישוי עסקים, ומן הסתם רמת הבקיאות של רוב היזמים בנוגע לכל הדרישות של כל גורמי הרישוי אינה גבוהה מספיק כדי לצלוח את התהליך ללא עזרת מומחים בתחום.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה