כיצד בוחרים כלוב לציפורים?



ידוע כי ציפורים נחשבות לחיית מחמד אהובה מזה מאות בשנים ואף יותר מכך. כאשר רוצים לגדל ציפורים בבית יש לחפש עבורן כלוב מתאים

pixbay

שכן שקיימים סוגים רבים של כלובים, כאשר כל אחד מהם מותאם לסוג מסויים של ציפור. אז איך בוחרים? לפניכם מספר כללים:

גדלי הכלובים

 לא קשה להיווכח כי לצד כלובים גדולים למדי יש גם אחרים – קטנים בהרבה, וקל יהיה להניח כי "כל המרבה הרי זה משובח". באופן כללי, הציפור לרוב תהיה מאושרת יותר כאשר הכלוב יהיה גדול יותר, אבל זה לא המדד היחיד. כלובים גדולים לא בהכרח נוחים יותר, שכן לעתים כלובים אלה מאוד גבוהים וצרים יחסית, כך שלא תמיד מדובר בבחירה נבונה. אם כבר מחליטים לבחור כלוב גדול, כדאי שהוא יהיה גם רחב מאוד כדי לאפשר לציפור מרחב גדול יותר.

גדלי הציפורים

אם אתם מתכננים לגדל כמה ציפורים, או שהציפור שבחרתם שייכת לזן גדול – כלוב קטן מדי יכול להוביל לאסון, שכן הציפור צריכה בית מרווח. זה נכון במיוחד כאשר מדובר בציפור אשר לא יוצאת מפתח הכלוב. אם מגדלים ציפורים קטנות אפשר להסתפק בכלוב קטן יותר, אך חשוב שתהיה התאמה בין המרחב לבין גודל הציפור.

מרווח בין הסורגים

נראה כי לא רק גודלם של הכלובים השונים צריך לשחק תפקיד כאשר רוצים לבחור בכלוב הנכון. חיוני לא פחות לשים לב להיבטים כגון המרווח שבין הסורגים. מצד אחד, אסור שהמרווח יהיה גדול מדי, שכן הציפור יכולה להתעופף ולברוח ואז הכלוב מאבד מערכו. מצד שני, אסור שהמרווחים יהיו קטנים מדי - במרווח קטן הציפור עלולה לסבול מפציעה. תוכי, למשל, שאוהב לטפס על הסורגים עלול לפצוע את רגליו או את המקור, לכן כאשר בוחנים את הכלוב חשוב לשים לב שהמרווחים לא יהיו צרים מדי או רחבים מדי.

תפעול נוח

חשוב שהכלוב שתבחרו יהיה נח לתפעול. הכוונה ב"תפעול" היא היבטים כגון גודל הדלת, שדרכה אתם צפויים לנקות את הכלוב או להכניס את צלוחית המים או האוכל. כדאי גם לבדוק שניתן למקם בקלות ציוד מתאים כגון נדנדה לציפור או מתקן שעליו היא יכולה לעמוד בנוחות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה