הטרנדים של 2018 בעיצוב הבית



אמנם שנת 2018 עדיין בחיתוליה, אך המומחים בתחום הום סטיילינג עשו את עבודתם נאמנה עוד לפני תחילת השנה ואספו כמה וכמה תחזיות לגבי העתיד של עיצוב פנים בשנה הקרובה

צילום שרית גופן

. מידע זה עשוי להיות מעניין לא רק מנקודת מבטה של מעצבת פנים, אך גם עבור אנשים המתעניינים בתופעות החדשות בעולם זה. במידה רבה, תחום עיצוב הפנים דומה לאופנה, וטרנדים שהיו פופולריים לפני זמן קצר חיש מהר הופכים ללא רלוונטיים. כך, אותם מגבשי תחזיות לשנת 2018 מנבאים שהמטבחים הצחורים-לבנים עומדים לצאת מהאופנה, ורבים יסכימו שזה לטובה, כי לבן ובישול ממש לא הולכים ביחד. אז מה מצפה לנו?

הדפסים פרחוניים

מומחי הום סטיילינג צופים שתדפיסי פרחים בצבעים נועזים הולכים לחזור ובגדול, ונראה אותם על וילונות, כריות נוי ועוד פריטי בד שונים המהווים חלק מהאווירה הכללית בבית. ולמרות שמדובר בפריטים מינוריים בחדרים, זה היופי בטרנדים מסוג זה, שעצם ההוספה של פריט אחד מסוג זה עשויה לשנות את המראה והתחושה בחדר במידה משמעותית ביותר.

רצפות אמיצות

לא עוד פרקט רגיל – ב-2018 צופים עלייה משמעותית בהיקפי וסוגי הרצפות שיחליפו את כל מה שידענו, הכרנו ואהבנו עד כה. עבודתה של מעצבת פנים כוללת לא רק התאמה של ריהוט וחפצי נוי, אלא לפעמים דורשת גם את  התעוזה לשנות את הדבר הבסיסי ביותר שאנו לא תמיד לוקחים בחשבון, הרצפות. שינוי צבע של "בסיס החדר התחתון" משרה אווירה שונה לגמרי על כל החדר, כך שאם אתם עושים עיצוב פנים מחודש – כדאי לשקול זאת בחיוב.

ארונות מטבח – עץ בהיר

לאחר שהארונות היו בעיקר לבנים, הסגנון הכפרי המשולב הולך להיכנס חזק מאוד לתוך עולם עיצוב פנים של מטבחים בשנת 2018. עץ מלא הוא תמיד הפתרון המהודר והיוקרתי ביותר, זה שמעולם לא יוצא מאופנה, ועם יציאת המטבחים הלבנים מהתמונה, רבות ייהנו הרבה יותר מהתחושה החמימה והנעימה יותר של המטבח. אם שקלתם לשנות אווירה בלב החם והפועם של הבית (שהוא המטבח), זה הזמן לעשותו חם אפילו יותר.

צבעים ניטרליים חמים

צבעים נייטרליים מציעים תחושה מאוד רגועה ובלתי מתאמצת – צבעים קרמיים, חום, צבעי חול, טורקיז נוגה, הום סטיילינג חדש לא מנסה לעשות את החדר צבעוני מדי, אך גם לא חיוור מדיי, ועבור רבים, פלטת הצבעים הזו תהיה המועדפת לתקופה ארוכה, טרנדים או לא.

מתכת – רק מאט

למרות שרבות דובר על העץ וצבעיו, לא ניתן לתאר את עבודתה של מעצבת פנים באופן מלא מבלי להוסיף אלמנטים נוספים לעבודה. אי אפשר ליצור חדרים בכל הבית מבלי להיעזר במתכות פה ושם. סוג המתכת שהולך לשלוט ב-2018 הוא הסוג המעומעם – מתכת מאט, המאפשרת ליצור מראה איתן, אך לא מסנוור. גימורים שונים ממתכת זו, כגון ידיות של מגירות, מוטות לווילונות, שולחנות וכיסאות רגליות של ספות וכורסאות – ועוד. עוצמה ואיפוק, כך נראה טרנד מתכות המאט בשנת 2018.

האם כדאי לעקוב אחרי טרנדים?

כל חובבי הפינטרסט יודעים שאין דבר כזה – יותר מדי הום סטיילינג. אך עבודתה העיקרית של מעצב פנים כרוכה לא במעקב אחרי טרנדים, אלא יצירת הלוק המותאם ביותר לכל אחד מהלקוחות. כך, על מנת ליצור מראה מהודר בדירה או בבית שלכם ב-2018 – לאו דווקא כדאי לדבוק בכל הטרנדים (בעיקר בגלל שחלקם די סותרים אחד את השני), אלא לפנות למומחים בתחום על מנת ליצור את המראה שהולם את המהות של החיים שלכם ויחדיו יוצר את הסביבה המושלמת לכתוב בה את סיפור חייכם.

 המאמר נכתב ע״י מעצבת פנים ואדריכלית – דקלה פרידמן  054-5345076

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה