הכנס הישראלי ה-3 למניעת התעמרות בעבודה אקדמיה נתניה יום שלישי ה- 15.3.18



התעמרות בעבודה קרויה גם התנכלות תעסוקתית או העסקה פוגענית והיא מאובחנת כאשר קיימת התנהגות אגרסיביות החוזרת על עצמה כלפי עובד עמית או כפוף במקום העבודה.

יחצ

למרות שהתעמרות במקום העבודה, הינה בפועל תופעה שבעת שנים, הנושא לא היה מוכר בארץ ולא עלה לדיון ציבורי על שלל מורכבותו. עם פרסום הספר "המגפה השקטה במקומות העבודה - התעמרות, הצקה, התנכלות, התעללות פסיכולוגית" (2013), של הפסיכולוג התעסוקתי איתן מאירי, נפרצה  הדרך להבנת התופעה ולטיפול מנע בה.

מאז עלה הנושא לסדר היום הציבורי. תכניות הרדיו והטלוויזיה זמנו ראיונות עם אנשי מקצוע ומובילים חברתיים. חשפו תופעות רבות של פגיעה נפשית והתעללות במקום העבודה באמצעות תחקרים וכתבות רלוונטיות. חברת הכנסת מרב מיכאלי העלתה הצעת חוק למניעת התעמרות בעבודה. ימי עיון והרצאות בנושא מתקיימים תוך מתן דגש על תחומי אכיפת החוק והמשפט, הבריאות והניהול, לקהלי יעד מגוונים כמו אנשי מקצוע, ועדי עובדים, עסקים בינוניים וקטנים וחברות מסחריות מהמובילות במשק.

היום, לאחר שעשינו דרך חשובה בהכרה של התופעה, ברור לכולם שאנחנו עדיין בתחילת הדרך, בעיקר בכל הקשור לטיפול בנפגעי התעמרות בעבודה, בהשלמת החקיקה ובנקיטת צעדי מניעה להתרחשותה.

הפגועים ביותר מהתופעה של התעללות בעבודה, הם אותם עובדים שחווים בעצמם את ההתעמרות על ידי מישהו במקום עבודתם. הנזקים הנגרמים להם מאופיינים בסבל נפשי  רב הבא לידי ביטוי גם בתופעות גופניות, בוודאי כאשר ההתעמרות נושאת גם אופי של התעללות פיזית. הם זקוקים לעזרה, לתמיכה נפשית-רגשית, לליווי ולהדרכה איך להתנהל מול כל הגורמים במצב אליו נקלעו באל כורחם.

בנוסף לנזקים העצומים שהתעמרות גורמת לפרט הנפגע היא משפיעה גם על האקלים החברתי בסביבת עבודתו, ומכאן על כלכלת הארגון ותדמיתו. סביבת עבודה לא נעימה ועוינת גורמת לימי היעדרות רבים, לעזיבה ולתחלופה גדולה של עובדים המצריכה גיוס והכשרת עובדים חדשים. לירידה בתפוקה ולעלייה במספר תאונות העבודה. סביבת עבודה שכזו היא מראה שחורה לסביבת עבודה חיובית ונעימה הגורמת לשגשוג של כל הנמצאים בה.

כיום יותר מתמיד ברור לכולם שמניעת התעמרות בעבודה זהו אינטרס משותף לעובד, למנהלים ולארגון על כל מרכיביו. יש לפעול בכל האמצעים כדי למנוע מקרי התעמרות של עמיתם לעבודה ושל מנהלים בכפיפים. מודעות לנושא ולהשלכותיו בקרב העובדים ובכל הדרגים בארגון, יצמצם את התופעה. הקנית כלים כיצד להתמודד עם התופעה תתרום רבות להצלחת הארגון.

הכנס הישראלי ה-3 למניעת התעמרות בעבודה ידון בהשלכות הנובעות מהתעמרות בעבודה במסגרתו יצגו אירועים מטלטלים אשר יחדדו את התוצאות ההרסניות ואת הצורך לטפל, לשנות ולחוקק לצד אסטרטגיות מעשיות להתמודדות.

בין המרצים

  • ח"כ מרב מיכאלי יוזמת החוק למניעת התעמרות בעבודה.
  • ד"ר אורית קמיר, יו"ר אקדמי של המרכז הישראלי לכבוד האדם.
  • רן רזניק, כתב בכיר ופרשן בריאות- יראיין את אביבה מילגלטר מובילת המאבק הציבורי נגד התעמרות ברופאים.
  • ד"ר גיל מיליקובסקי, מייסד ונשיא Alliance for Patient Safety- נבחר כאחד מ- 20 האנשים ששיפרו את שירותי הבריאות בארה"ב.
  • ד"ר גדי רביד דיקן ביה"ס למנהל עסקים האקדמית נתניה.
  • עו"ד משה מנור מומחה לדיני עבודה ועוד מרצים מרתקים.

הכנס מיועד למנהלים ולעובדים, לעורכי דין, עובדים סוציאליים , פסיכולוגים ומטפלים.

הכנס פתוח לציבור הרחב

אנחנו מזמינים אותך להירשם לכנס למניעת התעמרות בעבודה כדי להכיר את התופעה וסימניה. לפעול כדי למנוע אותה מראש ולדעת להתמודד אתה כאשר היא מתרחשת.

כי לכל אחד מגיעה סביבת עבודה מכבדת!

לפרטים ולהרשמה: http://www.nihul.org/conferences

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה