אשקלון: תיהרס מסלעה שנבנתה על חוף הים



בעלים של הנכס עתר לבית המשפט כדי לבטל את הצו המנהלי שהוציא המשרד להגנת הסביבה. השופט קבע כי המסלעה "מצמצמת את השטח הפנוי לציבור, פוגעת במצוק הטבעי ואף פוגעת במערכות האקולוגיות". כך מפרסם אתר ynet מאת הכתבת: אילנה קוריאל

אשקלונט
המסלעה הצמודה ל"סוכה הלבנה" הנמצאת על מצוק הים באשקלון - תיהרס. כך קבע השופט עידו כפכפי מבית משפט השלום בעיר, שהותיר על כנו את הצו להסרת פגיעה בסביבה החופית שהוציא המשרד להגנת הסביבה. הצו, שהוצא בחודש פברואר על-ידי יצחק בן-דוד, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד לפי חוק שמירת הסביבה החופית, הופנה אל מי שהקים את המסלעה ואל עיריית אשקלון.

בדצמבר 2017 הוציא רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, מכתב התראה אל הבעלים ואל עיריית אשקלון, בדרישה כי יפנו לאלתר את השטח הבנוי ללא היתר וישיבו את המצב לקדמותו, כלומר: חוף ובו חול ים בלבד, הפתוח ונגיש לציבור, ללא סלעים וללא בטון.

בהמשך, עתר הבעלים של השטח לביטול צו מנהלי בשטח הנמצא מחוץ לזה שבחזקתו, וטען כי הריסת המסלעה תוביל לקריסת המבנה. בתיק הוגשו שלוש חוות דעת מקצועיות: אחת בנוגע לפגיעה במצוק החופי ושתיים בנוגע לפגיעה האקולוגית ברביית צבות הים - אחת מהן מטעם רשות הטבע והגנים.

השופט כפכפי קבע כי בהחלטתו "יש לפרש את חוק שמירת הסביבה החופית באופן נרחב". לאור העובדה כי, לדבריו, "לא נסתרה הטענה כי המסלעה פוגעת בקו המגע בין הים ליבשה, מצמצמת את השטח הפנוי לציבור, פוגעת במצוק הטבעי ואף פוגעת במערכות האקולוגיות", קבע בית המשפט כי לא יחליף את שיקול דעתו בשיקול דעת המשרד להגנת הסביבה - במיוחד במצב שבו שיקול דעת המשרד נתמך בחוות דעת - ועל כן, אינו מתערב בצו וקובע כי יהיה בתוקף. זאת, למעט רצועה צרה של משטח בטון.

תגובת הבעלים רונן טבקול כפי שנמסרה לאתר "אשקלונט": הפיתרון של המסלעה נעשה בכל חופי הארץ. אם יפרקו את זה פה, כל הסוכה הלבנה תתפרק. אני לא רגיש ערעור על ההחלטה, נמאס לי להשקיע בעיר הזו כבר. יש לי את הכל כדין כולל הרישיונות. לא מציע לאף אשקלוני להשקיע באשקלון, ישמרו לנפשותכם". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה