מתחברים לשורשים: מבצע לסיוע בבירור יהדות באשקלון ללא תמורה:



"התרגשתי למצוא מחדש את המשפחה שלי"
אלפי ישראלים תושבי אשקלון, עלו ממדינות שבהן רוסקו הקהילות, לכן קיים קושי לאתר עדויות להוכחת יהדותם * מיזם שורשים של צהר פותח במבצע ענק לסייע לכולם.

ארגון "שורשים" בדרום

אלפי ישראלים תושבי אשקלון עלו לישראל על פי חוק השבות אך קיים קושי לאתר עדויות ואסמכתאות ליהדותם. הסיבה לכך, היא שהקהילות באזורים אלה רוסקו או ירדו למחתרת, בגלל איימי משטר דיקטטורי כמו ארצות ברית המועצות לשעבר, דרום אמריקה או בשל אירועי השואה שהחריבו ושבשו את חייהן של קהילות רבות.

הקושי הפרקטי לכל אחד מהאזרחים הללו, בא לידי ביטוי בדרך כלל בעת שהם מבקשים להתחתן או להקבר שבהם נדרשים להוכיח יהדות. כאשר כל אחד מאיתנו מגיע להתחתן למשל, מבקשים ממנו הוכחת יהדות כלשהיא למשל: תעודת רווקות, הכתובה של אמא או סבתא.

זהו שלב שכל אחד נתקל בו, אך לאותם ישראלים, חסרות פעמים רבות עדויות כאלה. רבים אינם מודעים לכך, שגם אם אין הם נדרשים לבצע הוכחת יהדות כעת, הרי שככל שעובר הזמן, יהיה קושי גדול יותר לאתר את העדויות. אי ההוכחה היום, עשויה להוות מכשול עבור ילדיהם- שיהיו הדור הבא ללא הוכחה.  כיום, למעלה משבעים שנה לאחר השואה, וממרחק השנים – הוכחת היהדות הופכת להיות משימה מורכבת, המחייבת מחקר מעמיק שכרוך במשאבים ובהכרות מעמיקה עם המקומות, התאריכים והיסטוריה, שימוש באנשי מקצוע, לכן, חלק מתייאשים ומוותרים. במלים אחרות – שעון החול לאיתור העדויות הולך ואוזל.

 

מיזם שורשים של ארגון רבני צהר, החליט לפתוח במבצע ענק על מנת לסייע ללא תשלום לכל מי שמעוניין לאתר עדויות להוכחת יהדותו, אם מסיבות פרקטיות, ואם לטובת משפחתו ואם לדורות הבאים.

שורשים עוסקת מזה למעלה מעשור בסיוע להוכחת יהדות, עבור כאלפיים זוגות ישראלים בשנה, ונהנית מיתרון גדול, משום שהמלצותיה מקובלות על הממסד הרבני ובתי הדין.

שורשים פיתח במהלך השנים רשת יוצאת דופן של יכולות, קשרים ואמצעי איתור שמאפשרים לו להגיע כמעט לכל מקום.

"היכולות שפיתחנו" אומר אורי שכטר, העומד בראש שורשים של צהר "אכן איפשרו לנו להגיע למקומות נידחים ולפענח מקרים מורכבים ומסובכים. ראינו עדויות של סבתות, תעודות בבתי יתומים ובתי חולים, מסמכים ותמונות שהתגלו במקומות לא צפויים. זה מרגש מאוד לדעת שיותר מ 90 אחוז מהפניות שלנו מסתיימות בהצלחה".

 

ניתן לפנות אל המיזם בחיפוש "שורשים בירור יהדות" בגוגל או בפניה לרכזת האזור 054-3551510 (דוברת רוסית ועברית)

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה