מידי שבוע, הלכה למעשה, מקיימים תלמידי בית הספר מקיף ד' את המשפט שבכותרת מדי שבוע, ביום ראשון,

 מידי שבוע, הלכה למעשה, מקיימים תלמידי בית הספר מקיף ד' את המשפט שבכותרת

מדי שבוע, ביום ראשון, מגיעים לבית הספר מקיף ד' על שם רבין באשקלון, 20 קשישים למפגש ולימוד עם 20 תלמידים מכיתות ז'. מדובר בפרויקט ייחודי  במסגרת מעורבות חברתית בקהילה, ושנת בר מצווה, שבו  תלמידי כיתה ז' , במקיף עירוני ד' מלמדים את הקשישים שיעורי מחשבים .

זקןבמסגרת הפרוייקט,  הילדים מסייעים  למבוגרים ללמוד מיומנויות במחשב, במהלך שעתיים שבועיות ,  ולדברי מנהלת בית הספר, שרה מצרפי, הם חווים הלכה למעשה את הנושא שנתי במערכת החינוך השנה,  'האחר הוא אני'. "נושא זה מדגיש את "האחר" ומקדימו ל"אני", במטרה לפתח ולטפח ערכי סובלנות וסבלנות, הכלה וקבלה", כדברי מצרפי.

המפגש הראשון לווה בסדנא מיוחדת, בה התוודע כל תלמיד אל הקשיש אותו הוא מלווה ומכאן ואילך הם ממשיכים בדרך משותפת של למידה במהלך השנה.  התלמידים והקשישים סיפרו איש לרעהו על תחביביהם  אורח חייהם ועוד. "למרות פערי הגיל הם מצאו שיש ביניהם לא מעט מהמשותף בתחומים שונים".  המפגשים יימשכו כשעתיים לאורך של 20 מפגשים לפחות.

לדברי המנהלת, מצרפי, במסגרת מעורבות חברתית בקהילה יצאו תלמידי בית הספר למפגשים עם קבוצות וקהילות רבות באשקלון וסייעו להם. " הפעם החלטנו להביא אלינו לבית הספר את הקהילה,  ולא להסתפק במפגשים של התלמידים שלנו מדי שבוע בבתי אבות ברחבי העיר עם הקשישים, מדובר במפגש לכאורה מקצועי שבו התלמידים מלמדים אותם מיומנויות בסיסיות במחשב פותחים להם  דף פייסבוק,  גישה למאגרי מידע ועוד  ודרך זאת לומדים גם להכיר את המשפחה של אותו קשישי הרגליו אורח חייו וסיפורו האישי.הם לומדים גם שהאחר , שזה הקשיש שחבר אליהם יכול להיות הסבא שלהם הדוד שלהם וקרוב משפחה שלהם", אמרה מצרפי.

ביום ראשון, בשעות הבוקר, ממתינים התלמידים לקשישים בפתח בית הספר ומלווים אותם לכיתת המחשבים,  הם משוחחים בדרך ומספרים אחד לשני כיצד עבר עליהם השבוע.  לדברי מצרפי המטרה היא להגביר את המעורבות בקרב אוכלוסיות שונות באשקלון .

תלמידי כיתה ז', מציינים השנה את שנת בר המצווה שלהם והם נדרשים  להציג 13 נקודות עם ציון דרך משמעותי במהלך השנה , אחת מהנקודות הללו הוא המפגש עם הקשישים. הם גם כותבים יחד עימם את דרשת בר המצווה שלהם. בסופו של דבר התלמידים לומדים בצורה הטובה ביתר מהי נתינה, קבלה, הקשבה, אחריות, אמפתיה לסביבה ועוד. הקשישים מגיעים  אל בית הספר והם האורחים שלנו מידי שבוע, הלכה למעשה הילדים חווים את הנושא האחר הוא אני.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה