טל גלבוע נעצרה על ידי משטרת אשקלון



זוכת האח הגדול, הפגינה יחד עם עוד 30 פעילים נגד מכירה ואכילת בשר

טל גלבוע, זוכת האח הגדול, נעצרה אמש על ידי משטרת אשקלון לאחר הפגנה בה השתתפה נגד אכילת בשר.

המפגינים לטענתם, הותקפו על ידי עוברי אורח שהשליכו עליהם גם ביצים ואף קרעו להם את השלטים.

גלבוע כתבה פוסט על מה שאירע אמש:

"באמת, זה נשמע מוזר אבל אני אחזור ואומר, שוטרי משטרת אשקלון ממש בסדר, רק שכמו תמיד יש אחראי שבגלל ההתנהגות שלו הוא מכתים את כולם, הקצין אתמול היה חם, היה לו תפקיד מאוד ברור נראה לי, עוצרים את מי שאלים.

אתמול הושלכו עלינו ביצים, נקניקיות, קרעו שלטים מידי משתתפי משמרת המחאה, תקעו מגאפונים לתוך הפרצוף והשיא היה פעמיים שימוש במטפים שנפתחו נגדנו.

כל הזמן הזה ביקשתי שיזמינו משטרה (היו בהתחלה, עצרו מישהו שתקף פעיל) הם לא הגיעו.

ברגע שהגיעו שוב, הקצין ישר ניגש אלי ואמר לי שאני מעוכבת לחקירה, הכרתי אותו גם מהפעם הקודמת באשקלון, גם שם, השוטרים מדהימים והוא מתעקש שאנחנו עוברים על החוק (אמליץ לקצין לקרוא שוב מה אומר החוק לגבי קיום משמרת מחאה אבל כפי שידוע, שוטרים יכולים לעשות מה שהם רוצים) גם אז בכנס מגדלי הבקר הוא התעקש שאני אחראית לקיום המשמרת.

אתמול במהלך החקירה נכנס אותו קצין ואשאל אותי "מי אחראי על ההפגנה היום?" עניתי לו שאני בוחרת לשמור על זכות השתיקה ואז הוא אמר " אני מבין שיש לנו עסק עם עבריינים ולא עם אזרחים שבאו למחות מחאה לגיטימית"

ביקשתי מהחוקר להקליד והכתבתי לו "אבקש לציין כי במהלך החקירה נכנס הקצין איליה ושאל מי אחראי על ההפגנה, כאשר עניתי כי אני בוחרת לשמור על זכות השתיקה הוא ענה - אני מבין שיש לי עסק עם עבריינים..." ואת ההמשך למרות שמעולם לא הורשעתי בבית משפט על שום עבירה מימי חיי"

איליה צחק ואמר לחוקר "תוסיף לה סעיף של התקהלות אסורה".

כשבמשטרת אשקלון יושב עכשיו שוטר שנחשב "שוטר מאוים" כי נתן דו"ח תנועה לראש ארגון פשע שאיים לשרוף לו את הבית, ברור לי למה אני עוכבתי לחקירה אתמול ולא כל התוקפים מאתמול.

תמשיכו ללהג על האלימות שלנו, מרוב אלימות אתם כבר לא יודעים לזהות אותה?

עולם מעוות. פעילי הדרום מדהימים, לא ננוח ולא נשתוק נגד אלימות, בכל מקום ובכל זמן".

תגובת המשטרה:

 "אתמול בשעות הערב התקיימה הפגנה ללא רישיון במרכז אפרידר באשקלון בה השתתפו כחמישים מפגינים על רקע התנגדות לאכילת בשר. במהלך ההפגנה הפרה החשודה את הסדר והפריעה לתנועת כלי הרכב במקום ועל כן עוכבה לחקירה בתחנת אשקלון בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי, התקהלות אסורה ומטרד לציבור. בתום חקירה שוחררה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה