חמישה כוכבי יופי לאשקלון בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים



הוועדה בחנה את החזות החיצונית והפנימית של המקלטים ואת יוזמות הרשות המקומית יחד עם פיקוד העורף. בתוך כך, בימים אלו מתבצע שיפוץ בעלות של שלושה מיליון ש"ח במקלטים בבתים המשותפים

לאחרונה זכתה אשקלון בחמישה כוכבי יופי בתחרות רשויות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים לשנת 2014 של המועצה לישראל יפה. התחרות, שמתקיימת זו השנה החמישית, נועדה לעודד אחזקת מקלטים ציבוריים על ידי הרשויות המקומיות ותחזוקתם השוטפת בשגרה, תוך הגברת המודעות והמעורבות של הקהילה בתהליך לחיזוק החוסן הלאומי בחירום.

במסגרת התחרות נבחרו, באופן אקראי, מספר מקלטים ציבוריים ברחבי העיר שנבדקו על ידי צוות הערכה של המועצה לישראל יפה ונציגי פיקוד העורף. עיקרי הנושאים שנבחנו היו: החזות החיצונית והפנימית של המקלטים; מערכות שירותי עזר (תאורה, ערכת עזרה ראשונה וכיבוי אש); יוזמות הרשות המקומית ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף (קיום תרגילי שגרה בנושא פתיחת מקלטים) ועל אלה קיבלה אשקלון את חמשת כוכבי היופי. 

הממונה על הביטחון בעיריית אשקלון, יוסי גרינפלד: "הזכייה בחמישה כוכבי יופי באה על רקע מבצע 'צוק איתן', במהלכו התקיימה במקלטים פעילות מאסיבית וחלקם אף סבלו מוונדליזם קשה. למרות זאת הצלחנו להתגבר על כך ולהוכיח כי אנו ראויים לתואר המכובד. בימים אלו אנו בעיצומו של מבצע שיפוץ מספר מקלטים בבתים המשותפים ברחבי העיר, הנעשה באמצעות חברת עמיגור ובעלות של 3 מיליון ש"ח. אני קורא לתושבים להקפיד ולהשגיח על תחזוקת המקלטים בבתים המשותפים, שאינם נמצאים באחריות הרשות המקומית, על מנת שיישמרו לאורך זמן ויוכלו להיות שמישים במידת הצורך".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה