מהומה על מה?



רוני אליאב, בטור על הבעייתיות של החקירה הסמויה נגד ראש העיר

יואב יצחק, עיתונאי מוערך לכול הדעות, פרסם שמתקיימת חקירה סמויה על שמעוני. הפרסום הזה התווסף לשמועות עקשניות שמסתובבות בעיר מזה כמה חודשים. לי אישית נודע על החקירה, לפני מספר שבועות מפי קצין משטרה בכיר, שהתפלא שעדיין לא פורסם דבר החקירה.

רוני אליאב

האמת היא שאף אחד בעיר לא ממש התפלא כשהנושא התפרס, כי איתמר מתנהג במופגן קרוב מאוד לקו האדום של המותר.

מי שמתערב בצורה בוטה במכרזים, ממנה טירונית ליועצת משפטית. מפטר \ מתפטרים שני גזברים בשנה. מקיף את עצמו בצבא של יועצים ללא תקן, מודיע ברבים שיעשה הכול לטובת קבלנים ויזמים מסוימים שעזרו לו בבחירות.  מודיע שקיבל תרומה ממי שהוא קונה ממנו קבוצת כדורגל.

ממנה בעל מקומון ליועץ ללא תפקיד. פשוט לוקח סיכון וחושב שבעזרת הכרזה על הדברים יוכל להצדיק אותם. מה שנקרא גילוי נאות יחפה על הכול ואור השמש הוא המחטא הגדול ביותר.

הבעיה של שמעוני שזה לא בדיוק כך. אם צריך לחפש את החריגות יתכן שלא יחפשו, אם הם גלויות לעיין אין מה לטרוח, צריך רק לבדוק אם ההקשרים חוקיים.

משטרת ישראל מחליטה על חקירה סמויה על סמך חשד, בדרך כלל על סמך חשד מבוסס. אבל אני מכיר מקרים שבהם החשד היה ממקור אחד ואינטרסנטי בעליל ובכול זאת פתחו בחקירה. ההחלטות במשטרת ישראל אינן חסרות פניות ובוודאי שהן מושפעות מדעת הקהל ומהעיתונות וגם ממדיניות כוללת.

איתמר ממש לא עשה לעצמו טוב, כשניקש בלשונו בנושא הפסקת עבודת ערבים בגני ילדים באשקלון. הוא החמיר את המצב כשקם להצדיק את החלטתו על כול במה אפשרית. הוא משך את מבטה של העלית התקשורתית השמאלנית בעליל. מיד אחר כך הופיעו ידיעות על הטרדה מינית שהבסיס שלהם היה ככול הנראה כל כך קלוש שאלמלא ההקשר לא היו מעיזים לפרסם אותם. בעובדה זה גווע מיד.

עצם העובדה שנודע שיש חקירה סמויה ועדיין אין אפילו שמעות על כתב אישום. מעידה שהמשטרה זקוקה לעוד מידע ולא השיגה מה שרצתה בחקירתה הסמויה. כרגע הם מצפים כנראה לקבל מידע ממי שיש לו כזה. והם לא הגיעו אליו.

איתמר צריך לחשוש באמת רק אם יש לו קשרים עם גורמים בארגוני פשע. באם כול חטאיו יסתכמו במינויים בעייתיים, לא יוגש כתב אישום. אם לא עבר כסף מיד ליד בכסף או בשווה כסף לא יהיה כתב אישום. על בעיה בשיקול דעת ועל יהירות לא מגישים כתב אישום. ואפילו לא על מינוי מקורבים.

אין לי מקורות מיוחדים במשטרה או בעירייה. אני גם לא התברכתי במתת הנבואה כך שאני לא יכול באמת להגיד לכם מה יקרה. אבל אם אני צריך להעריך על סמך מה שגלוי נראה לי שלא יוגש כתב אישום לפחות לא בשלב הזה. וזה לא אומר שלא נעשו מעשים לא אתיים ואפילו לא חוקיים זה רק אומר שלא ניתן להוכיח את זה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה