3 ימי שביתה החל מהבוקר (רביעי)



תלמידי בתי הספר התיכוניים, ישביתו את הלימודים למשך שלושה ימים, כמחאה על כך שהמורים מסרבים לצאת לטילים שנתיים, בגלל שאם חלילה יקרה אסון, תהיה להם אחריות למעשה באופן אישי

 מחאת התלמידים והשבתת הלימודים בבתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים, תחל הבוקר למשך שלושה ימים, כך החליטו במועצת התלמידים אמש.
כחצי מיליון תלמידים לא יגיעו ללימודים למרות שהמורים יגיעו כדי ללמד. התלמידים יצאו במאורגםן לטילים באופן עצמאי.

ממועצת התלמידים הארצית למקומית
"לאור העובדה שבסוגיית האחריות הפלילית של המורים המלווים תלמידים לפעילויות מחוץ לביה"ס לא נפתר דבר והמורים עדיין עלולים להיתבע לדין פלילי על כל תאונה שיכולה לקרות לתלמידים בפעילויות חוץ בית ספריות, החל מיום ראשון ה- 11.1.15 מופסקות כל הפעילויות מחוץ לכותלי ביה"ס, מכל סוג שהוא (כגון טיולים, סיורים, מחנות צה"ל, טקסים, תיאטראות, מוזיאונים, תחרויות ספורט וכד'),  להוציא נסיעה לפולין, ימי שדה של של"ח ונסיעות ליד ושם, בית ווהלין או בית לוחמי הגטאות כהכנה לפולין". זו לשון ההודעה שהוציא יו"ר ארגון ההורים הארצי, רן ארז. "ככל שהמאבק יהיה מקיף ונחוש יותר הוא יהיה קצר יותר". הוסיף ארז.

מחאת התלמידים הייחודית של מקיף א‎

בתוך כך, החליטו תלמידי בית הספר מקיף א' באשקלון להכין מיצג הנמצא בכניסה לבית הספר מיום רביעי שעבר. המיצג כולל ספירה לאחור עד ליום השביתה הראשון, אוהל במרכז, מכתב שכתבו התלמידים למנהלת בית הספר ושלט מרכזי הנושא את הכותרת "אין כניסה לערכים!". במהלך שבוע הקיום של המיצג קיימו תלמידי מועצת התלמידים משמרות מחאה בצמוד למיצג לאורך כל שעות הלימודים.

מטרת מכתב התלמידים, ע"פ מועצת התלמידים של מקיף א', היא הבהרת מטרת המחאה למנהלת בית הספר, אורית בלאו פנחס. כמו כן, מתאר המכתב את שלבי המחאה ופעולות מועצת התלמידים בנדון. "ב-14.1.15 נצטרף ליוזמת מועצת התלמידים הארצית ונשבות. כזכור, בתאריך זה דאשתקד התקיימה מחאת האוהלים הארצית של תלמידי התיכונים, שהחלה כיוזמה בבית ספרנו והובילה לביטול מחאת ארגון המורים." כתבו התלמידים במכתב, בהתייחסות למחאת התלמידים שהתרחשה בשנה שעברה בבית הספר. עוד הוסיפו התלמידים במכתבם: "מטרתנו היא השבת זכויותינו ואינה פגיעה במורים. אנו מסכימים עם המורים וחושבים כי עמדתם נכונה. מחאתנו מופנית כלפי משרד החינוך בלבד.".

 "מטרת המיצג היא ליידע את כלל תלמידי בית הספר על המחאה. הרעיון מאחורי המחאה שלנו הוא יצירת דרך מקורית וייחודית להעברת המסר. המיצג מעביר את המסר בצורה נאותה אך בכל זאת חדה וברורה." נמסר מדוברת המועצה של מקיף א', עדן כתב.

שביתת התלמידים בבית הספר מקיף אקק

תגובת עיריית אשקלון:  הרשות אינה שותפה לכך ולכן מוסדות החינוך יהיו פתוחים כרגיל, צוות ביה"ס יגיע לכל מוסד חינוכי ויהיה מוכן לקבלת התלמידים.

 תגובת יו"ר וועד ההורים העירוני, אביבית סימני: "מועצת התלמידים באשקלון מצטרפת למועצת התלמידים הארצית ומכריזה על השבתת הלימודים היום (יום רביעי ).
ועד ההורים העירוני מבין את הרגשת האכזבה של התלמידים לאור החלטת המורים לא ללוות את התלמידים בטיולים ובסיורים המתוכננים ובדל כך לגרום לביטולם 
גם בעיית האחריות של המורים במהלך הטיולים לא נעלמה מעיננו ואנו מבינים כי יש לפתור את הנושא במהרה ,אך חבל שהדבר נעשה על חשבון התלמידים.
מועצת התלמידים בעיר פעילה ויוזמת וכחלק מהמועצה הארצית משתמשת בכלי הדמוקרטי העומד לרשותה .
נושא זה חשוב ואנו כוועד ההורים מגבים את החלטת המועצה וקוראים לוועדת החינוך לפעול לסיום מהיר ומקובל אשר לא יפגע באחריות משרד החינוך ומאידך יאפשר קיום פעילויות חינוכיות ,סיורים וטיולים כמתוכנן .
זהו צעד קשה של מועצת התלמידים אך אנו יודעים שנעשה בהודעה מוקדמת ובאישורים המתאימים ולאחר נסיונות אחרים לטפל בסוגיה .
אנו מאחלים לתלמידים הצלחה בתהליך ומקווים לפתרון מתאים" .
סופי חוטובלי פנחס, יו"ר פורום ההורים לקידום החינוך באשקלון, הביעה גם היא תמיכה עם הצעד שבו נקטה מועצת התלמידים. "מועצת התלמידים והנוער הארצית החליטה לממש את זכותה הדמוקרטית להביע את מחאתה על החלטת ארגון המורים"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה