"חוסן חינוכי" יוצא לדרך



פורום ההורים לקידום החינוך, נפגש היום ( יום ד' ) עם מובילי התכנית. הפגישה התקיימה במשרדו של יצחק בריגה מנהל אגף החינוך בעיר

תכנית "חוסן חינוך" מועברת כיום ב-18 ערים שונות ברחבי הארץ וכוללת כ-170,000 תלמידים. 
במהלך התוכנית הילדים נחשפים לשימוש בכלי חוסן ובכלל זה כלים רגשיים, פיזיולוגיים, קוגניטיביים וכאלה המכוונים לשליטה על מיקוד הקשב. התכנים מתווכים על ידי דמות של ילד בשם "אדם", ילד בגילם של הילדים שמספר ומשתף מחוויותיו, קשייו ותחושותיו. דרך עיבוד החוויות של אדם, הילדים לומדים לעבד את החוויות האישיות שלהם. הם לומדים לקרוא לרגשות בשם, לזהות מחשבות מכשילות ולאזנם. אדם משתף אותם בבעיות בתחומים שונים, בין אישיים, חברתיים והם לומדים דרכו ודרך "נועה" המורה שלו טכניקות שונות להתמודדות יעילה.
פורום ההורים שמע מפי מובילי התוכנית במוסדות החינוך בעיר סקירה אודות הפרויקט ואופן הטמעתו בבתי הספר והגנים,
פורום ההורים עם מובילי התכנית


תוך כדי סקירה ברור היה למשתתפים בדיון שהצלע השלישית שהיא הצלע ההורית אינה חלק מהמודל והטמעתו במוסדות החינוך.
פורום ההורים מאמין שהאחריות ההורית מחייבת מעורבות שלו בפרויקט בכל שלביו מה שיאפשר גם מתן סיוע משלים לאוכלוסיית ההורים באמצעות כלים שיאפשרו התמודדות בתוך התא המשפחתי.
ומתוך כך סוכם בין כל הגורמים לקיים דיון מורחב בהשתתפות חברי פורום ההורים וההנהגות ההורים הבית ספריות עם צוות חוסן ואגף החינוך במטרה לחשוף את עיקרי התוכנית ולהפוך את הצלע ההורית כחלק מתוכנית "חוסן בחינוך".
בדיון שיתקיים בימים הקרובים , יציג אגף החינוך את הדרכים לזיהוי מצבי דחק, טראומה ופוסט טראומה בקרב ילדים בשכבות הגיל השונים . ואופן הטיפול בילדים המאובחנים, בבני משפחותיהם בבית הספר ובקהילה. תחום שאינו במסגרת תוכנית "חוסן בחינוך" .
פורום ההורים לקידום החינוך בעיר אשקלון ממשיך לפעול כל העת להרחבת הפעילות בכל תחומי החינוך והחברה שמתקיימים בעיר ואף מביא רעיונות משלו לחיזוק המערך הקיים, מתוך מחשבה משותפת לחזק ולקדם את מערכת החינוך בעיר.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה