נהג ללא ביטוח חובה ויפוצה ב-150 אלף שקלים



150 אלף שקלho פיצוי' לתלמיד בית ספר אשר נהג ללא ביטוח חובה' לאחר שנהגת פגעה בו שעה שעברה על חוקי התנועה ולא צייתה לתמרור המחייב אותה לתת זכות קדימה

תלמיד באחד מבתי הספר באשקלון זכה לאחרונה לפיצוי בגובה של 150 אלף שקלים בגין נזקי גוף שנגרמו לו, למרות שנהג ללא ביטוח חובה, זאת לאחר שנהגת שפגעה בו עשתה זאת תוך מעבר על חוקי התנועה. את הצעיר ייצג עורך הדין איל כהן מאשקלון.

נסיעה עם ביטוח חובה הינה חובה הנדרשת עפ"י חוק, ונהגים שנוהגים ללא ביטוח עושים כן בניגוד לקבוע בחוק ותוך סיכון עצמם במקרה של תאונת דרכים, כיוון שלא יוכלו לקבל פיצוי עקב נזקי הגוף שעלולים להיגרם להם, בהיעדר הכיסוי הביטוחי. לכל ידוע כי ללא ביטוח החובה, לכאורה, לא ניתן לקבל כל פיצוי עקב נזקי גוף הנגרמים מתאונת דרכים אולם סיפורו של הצעיר מאשקלון מוכיח, כי ישנם מקרים בהם המציאות עשויה להיות שונה.

לאחר שנפגע על ידי נהגת שעברה על חוקי התנועה ואף הודתה בכך, פוצה הצעיר ב-150 אלף שקלים במסגרת תביעה נזיקית שהוגשה כנגד חברת הביטוח של הרכב בו נהגה.

לפני כשנתיים נסע הצעיר באחד הכבישים באשקלון. לפתע הגיחה מולו נהגת שלא ציינה לתמרור תן זכות קדימה, כתוצאה מכך פגעה ברכבו של התלמיד - בו הוא נהג ללא ביטוח חובה - גרמה נזק לכלי הרכב, אך חמור מכך לתלמיד עצמו. הנזקים התבטאו בשבר באגודל, שבר בכף יד שמאל, חבלה בשוק שמאל ובגב ועוד. עקב התאונה אושפז התלמיד בבית החולים ברזילי, כאשר מספר חודשים לאחר התאונה נקבעו לו אף אחוזי נכות צמיתה בגין הפגיעות מהתאונה. "יצוין כי במועד קרות התאונה לא היה קיים כיסוי ביטוחי", נטען בתביעה שהוגשה ע"י עו"ד איל כהן ממשרד כהן-קריסי באשקלון המתמחים בתביעות נזיקין, "אולם לאור אחריותה המלאה של הנתבעת בתאונה, כמו גם הודאתה וגזר דינה בכתב האישום התעבורתי שהוגש נגדה, קיימת לתובע הזכות לקבלת פיצוי בגין נזקיו מאת הנתבעת".

בית המשפט, כאמור, קיבל את התביעה ופסק לצעיר פיצוי של 150 אלף שקלים בגין הנזק שנגרם במסגרת הסכם פשרה שהצדדים הגיעו אליו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה