לראשונה באשקלון: אקדמיה להורים



מיריי אלטיט, חברת מועצת העיר והאחראית על השרות לתושב, יזמה פרויקט שאמור לעשות מהפך בחשיבה של ההורים והילדים בעיר

חברת המועצה, מיריי אלטיט, יוצאת בימים אלה עם תוכנית חדשה שנקראת "אקדמיה להורים". התוכנית, זכתה לברכתו של ראש העיר והיא יוצאת לדרך אחרי שנים רבות של חשיבה ולימוד הנושא על כל הבטיו.

מיריי אלטיט ומנהלת המרכז להורות באשדוד

הבוקר הוציאה אלטיט, פוסט הנותן את עיקרי התוכנית לידיעת ההורים והילדים ומכך אפשר ללמוד על אחד הפרוייקטים הגדולים של אשקלון שיביא למפנה בחשיבה של ההורים ולאפשר להם להתמודד עם מצבים שונים בחיים החל מהיוולדו של הילד ועד בגרותו.

"מזה שנים רבות שאני פועלת לקידום החינוך, טיפוח והידוק המעורבות ההורית בגנים ובבתי הספר וזאת מעצם העובדה הפשוטה, לפיה האחריות החוקית והמוסרית לחינוך הילדים היא שלנו ההורים .
אשר על כן הורים הרוצים בחינוך טוב לילדים צריכים להיות מעורבים". 

"עצם היותי יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר לאמנויות, מזה כעשור שנים וחברת פורום ההורים לקידום החינוך בעיר, איפשרה לי לראות מקרוב את השינויים שחלים בחברה שלנו ואת ההשפעה של שינויים אלה על תפקיד ההורות".

"להיות הורה בעידן המודרני זהו אתגר יומיומי. בתקופתינו לא די בהורות אוהבת, נדרשת גם הורות יודעת. הקשר ושיתוף הפעולה בין ההורים לילדיהם מורכבים יותר מאשר בעבר. השינויים החברתיים-תרבותיים המואצים של העידן המודרני והפערים ההולכים וגדלים בתחומים רבים, פוגעים לא פעם בקשר זה ומערימים קשיים בשמירה על קשר תקין". 

"כבר לפני כ-15 שנה ניתן היה להבחין בצורך למתן סדנאות להורים ואכן, במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, הוקם פרויקט "עיר ללא אלימות" בניהולה של הגברת, אורלי פולט, שנועד בין היתר לסייע להורים בתפקידם המשמעותי והמרכזי - גידול ילדיהם". 
התוכנית עוסקת בהעברת סדנאות וייעוץ אישי להורים ולמשפחה, תוך התאמת כלים מעשיים והיא מונגשת להם במסגרת בתי הספר והגנים. במהלך השנים ותוך כדי עשייה, התגבשה התובנה לפיה המשפחה מהווה בסיס לחברה יציבה ותורמת, לכן יש להקדיש את מירב המשאבים כבר בשלבים הראשונים בהם מחליטים בני הזוג להיות הורים. כדי שניתן יהיה לתת ליווי והדרכה כבר בשלבים המוקדמים עולה הצורך בהקמת "האקדמיה להורים". "אני שמחה לבשר לתושבי העיר אשקלון, על כך שראש העיר, איתמר שמעוני , נתן לי את ברכת הדרך לפעול להקמת "האקדמיה להורים" בעיר אשקלון".


אלטיט, חוטובלי ופולט עם מנהלת המרכז להורות באשדוד
"בשבועות האחרונים החל הרעיון לקרום עור וגידים. פורום ההורים לקידום החינוך באשקלון אותו מובילה, סופי חוטובלי פנחס, הוא שותף טיבעי לדרך. אלינו תצטרף הגברת, אורלי פולט ומינהל החינוך, הרואה חשיבות רבה ומכרעת בקשר בין ההורים לילדיהם לשם שילובו של התלמיד במערכת החינוך והצלחתו בה". 

"אתמול (שני) קיימנו ביקור "במרכז להורות משמעותית" באשדוד, כדי לראות מקרוב את המרכז החדש שהוקם בשנת 2013 היושב בלב שכונה חדשה בעיר. המרכז שם לו למטרה להעלות את נושא ההורות והמשפחה על סדר היום ולסייע להורים במסגרת תפקידם".
"האקדמיה להורים" תתן מענה להורים באשקלון והסביבה בהתאמה לצרכים השונים, תוך התייחסות לרב תרבותיות, אוכלוסיות דתיות וחרדיות ולבעלי צרכים מיוחדים. האקדמיה תשים לה למטרה להנכיח ולהנגיש את השירות להורים בכל רחבי העיר. השירות ינתן לכל ההורים ובכלל זה להורים לילדים מינקות ועד בגרות, הורים בגיל הביניים ובגיל השלישי באמצעות סדנאות כגון : הולדת ילד, הורות במעברים - מהכנה ללידה ועד הכנה לסבתאות, סוגיות בגיל הרך, הורים לגיל ההתבגרות, כישורי מפתח לחיים כאמצעי להבטחת עתיד הילדים, בין סמכות הורית לגבולות, תמיכה הורית בילד המתגייס, הקן המתרוקן, ההורות שלאחר מכן, הורות במשפחה החד הורית והחד מינית, מקומם של סבים וסבתות במשפחה המודרנית והורים לילדים עם צרכים מיוחדים כגון : לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, נכויות ועוד".

"ברצוני להודות לראש העיר איתמר שמעוני, שהחליט לשים לו למטרה לייצר תרבות עירונית מוכוונת קהילה מעורבת ופעילה ולשותפים שלי לדרך, אבי קמינסקי , אורלי פולט, עדנה אברהמי, נמרוד גלנטה וסופי חוטובלי פנחס". 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה