"הרסו את התרבות בעיר אשקלון"



כ-300 איש הפגינו אתמול (א) מול בניין העירייה. לטענתם העירייה סוגרת את כל הדברים החיוביים שבעיר

 הורים וילדים, מפעילי חוגים ואנשי תרבות בעיר התכנסו להפגנה בשעות אחר הצהרים עקב טענתם שהעירייה הנוכחית פוגעת בתרבות בעיר.
את ההפגנה הובילו מדריכי החוגים שטוענים, שהעירייה הגדילה משתעותית את תשלומי השכירות החדרים במתנסים וכתוצאה מכך מחיר החוגים עולים יותר ופחות הורים יכולים לרשום את ילדיהם לחוגים במתנסים.

גם מדריכי הסטודיו לריקוד טוענים, שרק לאחר שהם התחננו, אפשרו להם להופיע השנה כחמש דקות בבמות העירוניות בחג הפורים. לטענתם בעירייה אמרו "שזה לא מעניין את התושבים".
ענבל גלאם, עובדת תאטרון "קדם" שנכחה בהפגנה אמרה, שאת העירייה לא מענין התרבות בעיר לאחר שנים רבות של מאמצים הצליחו להביאו לעיר התאטרון המתוקצב על ידי משרד התרבות בכחצי מליון שקל בשנה ומעסיק עשרות תושבי אשקלון, ההנהלה נאלצה לשמוע על הסגירה דרך הפייסבוק של ראש העיר.
ד"ר משה לבר, מנהל הקונסבטוריום העירוני מזה כ - 11 שנים, סיפר ששמע על "פיטוריו" דרך העיתון, כאשר נתקל במכרז לניהול הקונסבטוריום "שנים של ידע והשגים עלולים להימחק".
גם מני יאסו, מאמן הכדורגל האשקלוני טוען שלא נותנים הזדמנות שווה למאמנים המקומיים ומעדיפים מאמנים "כוכבים" מחוץ לעיר.
תגובת העירייה: 
בשל תלונות רבות על איפה ואיפה וחוסר אחידות במדיניות המתנ"סים, הן מצד נותני השירות והן מצד מקבלי השירות, הוחלט להשוות את התנאים בין כל ספקי השירות תחת קורת גג אחת ומדיניות
אחידה של רשת המתנ"סים.
לפיכך הוחלט שהגבייה, השיווק והרישום של מקבלי השירות ייעשה על ידי המרכזים הקהילתיים, ונערכנו לכך שזה ייעשה כשורה, בשקיפות מלאה וביעילות.
יש לציין, שמבדיקות שנערכו התגלו חריגות רבות בפעילות המתנ"סים, כולל עלויות גבוהות ובלתי מוצדקות של חוגים וסדנאות.
כל המהלכים החדשים המתבצעים בימים אלו,  נועדו להסדיר את הדברים שהתנהלו בצורה לא מבוקרת מזה שנים ולהיטיב עם התושבים, לשפר ולהגדיל את היקף מקבלי השירות.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה