הפארק החדש באשקלון לא יקרא על שם דלילה



אזרח ששמע על האפשרות שיקרא הפארק החדש על שמה של אשת שמשון, הביע התנגדות למהלך. וועדת השמות הסירה את השם מרשימת השמות

"היא דמות בוגדנית ושפלה", כך כתב אזרח מאשקלון לוועדת השמות של העירייה, בראשמה עומר הרב אברהם עשור. התכנסות הועדה נועדה לקרוא את הפארק החדש בין הייתר על שמה של דלילה, אשתו של שמשון. "היא דמות שלילית ואינה ראויה שיקרא פארק על שמה" אמר האזרח לחברי הוועדה. הועדה החליטה פה אחד כי שמה של דלילה לא יוצחת בפארק המתוכנן להיבנות.

לפני כשבועיים התכנסה ועדת השמות כדי להנציח אישים בעיר וגם שמו של הפארק החדש עלה לדיון. הפארק יוקם סמוך לחוף הים בחוף הנושא את שמה של דלילה "חוף דלילה", שמה של אשת שמשון.

חוף דלילה

האזרח הביע את מורת רוחו מהאפשרות שהפארק יקרא "דלילה" ופנה לוועדה במחאה. "דלילה היא דמות שלילית ואינה ראויה שייקרא פארק על שמה", כתב התושב.

יושב ראש הועדה, אברהם עשור, אמר שהדמויות שצריכות להיות מונצחות חייבות להיות דמויות חיוביות.  ישנה הנחיה שלא לקרוא שמות של מקומות לאנשים שהורשעו לכן טוען האזרח שאסור לקרוא שם של מקום על שמה של דלילה שהייתה "בוגדנית ושפלה".

כאשר סיים האזרח את הנימוקים לבקשתו, החליטה הועדה לקבל את טענותיו עד הישיבה הבאה בא יובאו לפני הועדה שמות אחרים ששמם יונצח בפארק החדש. כמו כן הוחלט ששם הפארק לא יקרא על שם אדם כל שהוא. 

אם יש לכם שמות חלופיים ולא שם אדם כל שהוא אתם מוזמנים להביאם בפני הועדה יכול להיות שתהיו שותפים להסטוריה. "פארק שמשון" יכול להיות מעניין בחוף דלילה. איחוד משפחות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה