מי יותר חזק?



ועד עובדי עיריית אשקלון הכריז על שביתה בגני הילדים, ראש העיר שמעוני מאיים בצעדי משמעת כנגד השובתים

הסייעות בגנים מהעירוניים  ישבתו מחר (ד) במשך שעתיים עד השעה 10:00, השביתה בגנים היא ככל הנראה בעקבות טענת הועד להוראה שקיבלו הסייעות החולות הנקראות להתייצב לעבודה והיחסים הרעועים בין הנהלת העירייה לועד העובדים.

יו"ר ועד העובדים ארמונד וקנין, קיבל גיבוי חזק מהעובדים שרק לפני יומיים  זכה להישג משמעותי כאשר בבחירות לועד הכניס את כל המועמדים שלו ואף נציג של היריבים לא הצליח להיבחר.

 ארמו , יכריז מחר בבוקר על סכסוך עבודה מול הנהלת העיריה וזאת בעקבות מה שהוא מכנה: ״סחף של חוזים אישיים ומינויים לא תקינים, לצערנו הנהלת הרשות לא נוהגת בשקיפות ולא מעבירה אינפורמציה לנציגות העובדים, ובכלל זה עולה חשש לסחף של חוזים אישיים ומינויים לא תקינים… ההנהלה משנה סדרי עולם ונוהגת בחד צדדית, פוגעת בתנאי העסקה של עובדים ולרבות בניגוד לחוק״.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה היא שבמידה ולא ימצא פתרון בתוך שבועיים – תוכרז שביתה כללית בעירייה.

שמעוני המבלה עם אישתו וחברים בברצלונה לא נישאר אדיש להחלטה ומיהר להגיב בפוסט בפייסבוק ומכנה את השביתה אקט פוליטי, בנוסף שמעוני מאיים על צעדים משמעתיים כנגד השובתים.



 

‎‎פרסום‎ by ‎איתמר שמעוני‎.‎
תגובת עיריית אשקלון: 

העיריה לא חייבה סייעות להתייצב לעבודה כשהן חולות, כי אם ליידע מבעוד מועד ולא ברגע האחרון על מנת לאפשר גיוס סייעת מחליפה.

ההנחיה להורות על קבלת קהל של ועד הגימלאים בלשכת מנכ"ל העירייה עולה כדי עוולה נזיקית של הסגת גבול במקרקעין והפרעה לשימוש במקרקעין. עם זאת, יש לציין כי לא נפל פגם בהתנהלות של העירייה בניוד בת השירות הלאומי. ההיפך הוא הנכון. בנות השירות הלאומי המוצבות בעירייה אינן מוצבות דרך קבע במחלקה מסוימת ולא מדובר בביטול "תקן" שממילא לא היה קיים, כי אם בניוד בהתאם לצורכי המערכת לסייע למחלקות העיריה השונות. אין המדובר בהתנהלות שרירותית או חד צדדית. מי שמתנהל באופן שכזה הוא אך ורק ועד העובדים.

ההנחיה לסייעות שלא להתייצב בשעת פתיחת הגן אלא רק בשעה 10:00 הינה בגדר הנחיה לקיים שביתה פראית, בלתי מוסמכת ובלתי מוגנת בשירות ציבורי, שהינה גם שביתה חסרת תום לב, החושפת, בין היתר, את חברי הוועד שנתנו או שותפים להנחיות הפסולות באופן אישי בעיקר בשני מישורים:

א.      במישור האזרחי, שכן העירייה תשקול להגיש תביעה אזרחית בגין כל נזק כספי שנגרם או שייגרם.

ב.      במישור המשמעתי - העירייה תשקול לנקוט בהליכי משמעת מתאימים.

מעבר לכך, מדובר בפגיעה בתושבי העיר, האמורים לקבל שירות מהעירייה, תוך ניהול מאבק פסול על גבם.

בחוקת העבודה קיים מנגנון ליישוב חילוקי דעות שהוועד לא פעל לפיו, אלא בחר לתת הוראות חד צדדיות לעובדים באופן פסול.

העירייה מבקשת מהוועד להודיע לעובדים על ביטול "ההנחיות" שניתנו כאמור עד השעה 20:30 היום (24.02.2015).

 

תגובת ועד העובדים: ״אף אחד לא יאיים עלינו מברצלונה ויחשוב שאנחנו מפחדים. הכל מתנהל על פי החוק ובשיתוף ההסתדרות״ אומר יו״ר ועד העובדים, ארמונד וקנין
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה