"עיר השוקלד אשקלון"



ללא התזמורת האנדלוסית, תיאטרון קדם ובתזמורת הפילהרמונית המקומית אשקלון תהפוך לעיר חסרת תרבות וברברית

לפני שבועיים נחשפנו ל"תרבות השוקולד" והשבוע ל"תרבות תפתח את החדר". אין לי ספק שהרשתות החברתיות והזמינות של הצילום יגלו לנו עוד כל מיני התנהגויות "מתורבתות" כגון אלה.

בואו נגיד את האמת: מדובר בישראלי המכוער שניסנו להסתיר כל השנים. כל גועל הנפש הזה לא צץ ביום אחד. כדי לדבר ככה אתה צריך לנבל את הפה על בסיס קבוע, ולא יעזרו לך גם עוד 20 שנה של התגודדות בסביבה תרבותית. מנגד, אזרח עם טיפת תרבות ונימוס, שלא נחשף לסביבה מקולקלת, לא מסוגל כך סתם ביום בהיר אחד להוציא את כל ה"פנינים" הללו רק בגלל רגע אחד של כעס.
בכל עיר ישנן שכונות שהתושבים בהן סובלים מתרבות הקללות, הפשע וכל מה שרקוב בחברה הישראלית. ראשי הערים בדרך כלל לא מתהדרים בהן בקטלוגים ובפרסומים של העיר, ומנסים לגמד את קיומן ככל הניתן.

רוב רובם של חסרי התרבות, וצר לי להגיד את זה בתור מזרחי גאה, הם מזרחיים. אלו אנשים שעוד תקועים בתרבות המעברות. אני, כמי שגדל בשכונת פיתוח, מכיר היטב את תרבות הקללות, ניבולי הפה והאלימות הלא מובנת.

כאשר דוחסים את כל העוני במקום אחד נוצר סיר לחץ של תרבות, ג'ונגל שבו רק החזק שורד. החזק הוא זה שיותר בוטה, יותר אלים, יותר מקלל ויותר אגרסיבי.
הכל מתחיל בחינוך. בעירנו אשקלון, לדוגמה, חושבים שלהשקיע בקבוצה בליגה א' בכדורגל תורמם יותר לתרבות מאשר השקעה בתזמורת האנדלוסית, בתיאטרון קדם ובתזמורת הפילהרמונית המקומית. חושבים פה שכדאי להשקיע במופעים של קובי/ משה פרץ למניהם, אך לא בהצגות תרבות לנוער. לכן סגרו את רוב מוסדות התרבות בעיר.
הפולטיקאים המקומיים בעיר לא יודעים את ההבדל  בין "תרבות" "לבידור" בין "איכות" "לבידור להמונים" 

שיטת "החרוזים הצבעוניים לילידים" המקומיים וקניית קהל "השוקולד" בפיזוזים ושמחות מביא לפוליטיקאים יותר קולות מאשר האשכנזים "המרגרינות" , המזרחיים המתורבתים ואוהבי התרבות, שעושים פחות רעש, אבל מניסיוני ביום הבוחר באים בהמוניהם להחליף את מי שפוגע באינטלגנציה ובתרבות שלהם.
אין לי ספק שבקצב הזה עוד "ערי שוקולד" יצוצו, עוד אנשי "מזוודות" יופיעו ועוד פשע. לא יעזרו תוספת תקנים של עוד 10,000 שוטרים ו 100 ניידות, על משרדי הממשלה להתערב בתקציבי התרבות בערים ולחייב את הערים לתקציב מינימום בהשקעה בתרבות "הקלאסית" ולא בתרבות להמונים של צהללולים ובידור זול.
הכתבה פורסמה לראשונה על ידי באתר mynet דרום
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה