פרק שני ובו יסופר



האם חברי מועצת העיר חושבים על היום שאחרי עידן ראש העיר הנוכחי. בוודאי. בכתבה הראשונה בסדרת הבאנו את המועמדים הראויים אולי גם החולמים על התפקיד, היום בפרק השני נביא שלישיה נוספת

 בני וקנין, ראש עיריית אשקלון לשעבר, יהיה ראש העיר הזמני אם ראש העיר הנוכחי לא יסיים את הקדנציה הנוכחית שלו. חברי מועצת העיר, ברובם ישבו עם וקנין בקואליציה הקודמת והוא עוד עשוי לשמש כראש עיר הרבה זמן לפני שהוא חלם על כך. וקנין, שועל פוליטי לא קטן מתפלל ליום שהוא ישב שוב על כסא ראש העיר, זה יכול להיות גם אחרי שיעברו חמש השנים של הנוכחי. אין ספק בכלל שוקנין יתמודד שוב וכל מה שהוא צריך לעשות, זה לא לטעות במהלכים שהוא מבצע בהיותו איש אופוזיציה. 
ראש העיר הנוכחי טועה פעם אחר פעם ולא יעזרו לו התמונות, הפייסבוק, ההוצאות הענקיות לטובת האגו, בסוף הקופה תשאר ריקה והיא כבר עכשיו באוברדראפט של מאות מיליונים ועברה רק שנה וחמישה חודשים מאז נבחרו לעירייה ראש העיר הנוכחי ושותפיו. אני לא חושב שבחירתו של הנוכחי הייתה טעות ואפילו הבחירה שלו הייתה מוצדקת נכון לתקופה ההיא, מאז הוא עשה טעויות של תלמיד בבית ספר יסודי. ככה לא מנהלים עיר, ככה מנהלים קייטנה ביער המלאכים. לזה צריך וקנין לחכות להמשך הטעויות הפאטליות של ראש העיר ואז העיר יכולה ליפול כפרי בשל לא  רק עבורו כמועמד כמעט ודאי, אלא לעוד מועמדים שאתמול כתבתנו עליהם בקצרה. וקנין צריך להיות עינייני ולא להתרגש מהתאטרליות של הנוכחי שכמו שזה נראה במועצה, הוא חולם בהקיץ שהוא גם מלך המשיח. טוב שפורים זה פעם בשנה.

אביטן ווקנין. הילכו השניים יחדיו בלתי אםנועדו?
עוד מועמד שיכול להגיש את המועמדות שלו בקלות, הוא אדם שאינו יושב במועצה כרגע, מישל בוסקילה, מספר 2 בסיעת הליכוד שהעבירה את המנדט שלה במועצת העיר, ללא ניד עפעף לראש העיר הנוכחי על ידי שבתאי צור. מהלך תמוה שאף אחד לא ידע עליו חוץ ממנכ"ל העירייה וראש העיר.
בוסקילה, חבר מזכירות הליכוד, יהיה בוודאי מועמד לראשות העיר בקדנציה הבאה מטעם הליכוד ואם לא מטעמם אז מטעמו הוא באישור הליכוד. הליכוד ברמה המקומית איבד את דרכו מזמן והפך להיות ללא רלוונטי, חסר עמוד שדרה שרק זעזוע יכול לשקם את תדמיתו, מזל שראש הממשלה עסוק בעיניינים קצת יותר חשובים מהסניף באשקלון, אבל אחרי בחירתו לא הייתי ממליץ לאיש בסניף הזה להתנהג כמו ראש העיר הנוכחי. ובוסקילה, הוא בעצם בעמדת המתנה נותן לאחרים לריב והוא יבוא ביום הבוחר עם כוחותיו לנסות ולהבחר ואם יעשה את ההסכמים הנכונים קודם לבחירות הוא יהיה מועמד ראוי להיות ראש העיר הבא של אשקלון.
מישל בוסקילה
ד"ר ריקי שי, נפרדה השבוע מראש העיר הנוכחי, בקול תרועה רמה. שי תתמודד כמעט בוודאות על תפקיד ראש העיר. יש לה יכולות רטוריות שלא הייתי מציע לאיש מהמתמודדים להכנס לה לפה, כי היא יכולה לאכול כמה ראשי עיר כמו הנוכחי בלי מלח. ישיבתה באופוזיציה תלווה בעשייה מרובה כדי לבוא אל בוחריה ביום הגורלי עם הוכחות ולא עם הצהרות, לא עם תמונות בשביל ההסטוריה אלא עם מעשים. היציאה שלה מהקואליציה יכולה לעשות לה רק טוב אם תדע לנווט את מעשיה בחוכמה ולא לחשוש מכלום. הכח שלה העיקרי הוא לא רק בפה אלא גם בדחיפה להזיז דברים. אין ספק שיהיו כאלה שירדפו אחריה שתהיה איתם כדי שלא תתמודד על רשות העיר. ימים יגידו האם שי יכולה להנהיג את הציבור באשקלון בדרך של נועם, בדרך של אהבה ולא בדרך עקומה ללא כיוןן לעתיד טוב יותר בעיר הזו. לא יודע למה, אבל אני בהחלט מתגעגע לימים שאלי דיין היה כאן ראש העיר.
ריקי שי
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה