תושבי אשקלון ואשדוד חשודים ברצח האכזרי של תושב שדרות



מהחקירה עולה כי החשודים שהיו חלק מכנופיית פשע, תקפו בברוטאליות באמצעות סכין ואלות את מיכאל גזייב ואנשים נוספים שהיו עמו, מתוך כוונה לסגור חשבון עם כנופיה יריבה שעמה הסתכסכו. היום יוגש בבימ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד החשודים במעשה הרצח

הותר לפרסום: בתום חקירה מאומצת במהלכה נעצרו המעורבים ברצח מיכאל גזייב שאירע בחודש שעבר בשדרות, ביססו שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן תשתית ראייתית כנגד חמשת החשודים ברצח האכזרי.

כזכור בתאריך 18.02.2015 בסביבות השעה 23:00, התקבל דיווח במשטרת שדרות על קטטה אלימה בפתחו של סופר בעיר שדרות. שוטרי הסיור שהגיעו למקום הבחינו באדם המוטל על הקרקע כשהוא במצב אנוש. על גופו היו סימני אלימות ודקירות סכין.

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ובהמשך צוותי מד"א שניסו לבצע בו החייאה קבעו את מותו. מאוחר יותר התבררה זהות הקורבן של מעשה הרצח הברוטאלי: מיכאל גזייב, תושב שדרות בשנות העשרים לחייו. עוד באותו הלילה בתום הערכת מצב משטרתית שקיים מפקד משטרת מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי הוטלה החקירה על ימ"ר לכיש.

כבר בתחילת החקירה שהוביל רפ"ק עודד חביב מ' מחלק כוח משימה בימ"ר לכיש, התברר כי הרקע למעשה הרצח הינו סכסוך בין שתי כנופיות פשיעה. האחת מקומית והאחרת מאזור אשדוד ואשקלון. ככל הנראה מספר ימים לפני הרצח, התרחש אירוע אלים בין שתי הכנופיות והוא זה שהיווה את הטריגר לרצח. במהלך החקירה הפעילו חוקרי הימ"ר אמצעים רבים ע"מ לברר את נסיבות הרצח ולהתחקות אחר זהות החשודים במעשה.  ואכן תוך זמן קצר התקבלה תמונה מפורטת על אשר אירע באותו היום.

מהחקירה עלה כי חברי הכנופיה התארגנו בשלושה כלי רכב כשהם נושאים עמם סכין ואלות. בליל הרצח הם הגיעו בצורה מאורגנת לנקודת כינוס בעיר שדרות, שם החלו לנסות ולהתחקות אחר חברי הכנופיה היריבה. כשאיתרו את מיקומם של שניים ממקורביהם, הם נסעו למקום והחלו לתקוף אותם באמצעות סכין, אלות וארגזים שהיו במקום תוך שהם מתעמתים גם עם שני אנשים נוספים שעבדו במקום. עיקר התקיפה התמקדה בגזייב שנדקר פעם אחר פעם ובהמשך מת מפצעיו.

באמצע חודש פברואר החל מתאריך 19.02.2015 עצרו בלשי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש מספר חשודים המעורבים באירוע. בחקירתם מסרו גרסאות שונות שהופרכו שוב ושוב ע"י חוקרי הימ"ר. מעצרם של החשודים, רובם תושבי אשדוד ואשקלון, הוארך מעת לעת, תוך שבמקביל המשיכו בימ"ר לכיש בסיוע משטרת שדרות במלאכת איסוף הראיות וביסוס החשדות כנגדם. עוד התברר בחקירה כי אחד החשודים (תושב אזור המרכז) השתחרר מהכלא זה מכבר לאחר שריצה עונש מאסר של כ-16 שנים בגין הריגה.

בתום חקירה מאומצת שהתנהלה במשרדי הימ"ר ולוותה ע"י פרקליטות מחוז דרום, היום יוגשו לבית המשפט המחוזי בב"ש כתבי אישום כנגד חמשת החשודים בגין סעיפי אישום שונים.

מפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ אלי כזרי התייחס לפענוח הרצח ואמר: "מדובר בהישג נוסף של היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש, במסגרת המאבק המתמשך והבלתי מתפשר של משטרת המחוז הדרומי בפשיעה החמורה.  השתמשנו בכל המשאבים והאמצעים העומדים לרשותנו ולא חסכנו שום מאמץ בכדי להגיע לחקר האמת ולוודא שמי שצריך לשלם מחיר כבד על מעשיו אכן יעשה זאת. נמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שיאיים על שלומו וביטחונו של הציבור".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה