משלחת מאשקלון ליריד העלייה שנערך בפריז



השבוע התקיים יריד קליטת עלייה מצרפת בהובלת הסוכנות היהודית, במרכז פריז. מצד החכ"ל המנכ"ל, גלעד אורן, ממועצת העיר, מיריי אלטיט, מהחכ"ל, אפרת צחור מנהלת חטיבת התיירות

משלחת לטובת קליטת עלייה שעשויה להגיע מצרפת לישראל ובעקבות קריאת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליהודים בצרפת לעשות עלייה, יצאה משלחת מטעם החברה הכלכלית באשקלון ליריד נדל"ן שנערך בפריז. "בעקבות הארועים האנטישמיים בצרפת, יותר ויותר יהודים שוקלים לעשות עליה לישראל ומחפשים את היעד המתאים להם" אומרת חברת המועצה, מיריי אלטיט.
באולם היריד בפריז

עיריית אשקלון,
לקדם את קליטת יהודי צרפת ולקחת חלק ביריד בו הציגו 12 רשויות מקומיות מרחבי הארץ.

"נתבקשתי ע״י ראש העיר מר, איתמר שמעוני, להצטרף לחברי המשלחת אשר ארגנו ותכננו את היריד של העיר אשקלון ,נציגי המשלחת גלעד אורן מנכ"ל החכ"ל, אפרת צחור מנהלת חטיבת התיירות בחכ"ל ויעקב נדג'ר מעיריית אשקלון, עולה מצרפת בעצמו". אומרת אלטיט.

מאות אנשים צובאים על פתח היריד

אלפי אנשים פקדו את היריד והביעו עניין באשקלון, עיר פחות מוכרת להם עד כה. המבקרים נפגשו עם נציגי עשרות גופים מישראל, ביניהם משרדי ממשלה, קופות חולים ורשויות מקומיות, קיבלו מידע עדכני על אפשרויות החיים בארץ, מסלולי קליטה למשפחות, תכניות חינוכיות לילדים ולבני נוער, ייעוץ להשתלבות בתעסוקה ועוד.

אפרת צחור, מנהלת חטיבת תיירות בחכ"ל

"כילידת הארץ וכחברת מועצת העיר אשקלון, אני גאה ונרגשת לקחת חלק בישום התוכנית הממשלתית לעידוד עלייה וקליטה נכונה של יהודי צרפת. אנו בתחילתה של תכנית מקיפה , הכוללת עיבוי של מערך השליחים בצרפת, הגברת מאמצי השיווק בסיוע לקליטת עולים במסגרות שונות.

 

גלעד אורן, אריה טל, ראש העיר טירת הכרמל ומיריי אלטיט


התוכנית גם מציבה יעדים ברורים בכל הנוגע למספרי העולים ומדברת על הכפלת מספר העולים מצרפת בשנים הקרובות". 
עיריית אשקלון החלה בביצוע ההכנות הנדרשות בשיתוף כל הגורמים לקליטתם של העולים באופן מיטבי ויעיל, בפני עיריית אשקלון אתגר לא פשוט אבל עם פוטנציאל גבוה. היריד מסתיים היום (שלישי) וחברי המשלחת ייצאו הערב מפריז בחזרה לישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה