מעצר אקראי הוביל למעצר ולמציאת סליק נשק באשקלון



מה שהתחיל בחודש שעבר במעצר מזדמן של חשוד שנשא אקדח, הסתיים במעצרם של שלושת חברי כנופיית פשע שניסו לפגוע ביריביהם באמצעות אמצעי לחימה. בתום חקירה מאומצת של היחידה המרכזית (הימ"ר) של משטרת מרחב לכיש, היום יוגשו כנגד השלושה כתבי אישום

 תחילת הפרשה בתאריך 9.2.15. במהלך נסיעה מנהלתית בשעות הערב, הבחינו שוטרי משטרת אשקלון בשני רעולי פנים. כאשר אחד מהם הבחין בניידת המשטרה, הוא ניסה להימלט תוך שהוא משליך מידיו אקדח טעון. לאחר מרדף קצר החשוד נעצר כשהוא מסתתר בין כלי רכב חונים. כבר באותו החודש הוגש כנגד החשוד (תושב אשקלון בשנות העשרים לחייו) כתב אישום בגין אחזקת אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע. 

מה שהתחיל כמעצר אקראי באשקלון, המשיך לחקירה מאומצת שהתנהלה במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן. כבר בתחילת החקירה התבררה התמונה המלאה: מדובר בסכסוך מתמשך ואלים בין 2 כנופיות מקומיות העוסקות בסחר בסמים ובהתפרצויות. מהחקירה עלה כי ניסיונות הפגיעה ההדדיים בין הכנופיות כללו דקירות, הצתת רכב וכאמור ניסיון פגיעה עם אקדח. 

בשלב מסוים התקבל מידע בדבר כוונתם של חברי כנופיה אחת לפגוע ביריביהם באמצעות אמצעי לחימה. כבר אז החלו בימ"ר לכיש להתחקות אחר חברי הכנופיה האלימה. בתאריך 18.3.2015, איתרו בלשי הימ"ר סליק שהכיל 2 רימונים בלב פרדס הממוקם בסמוך לאשקלון. "התמקמנו בסמוך לאמל"ח במשך שעות ארוכות וחיכינו להגעתם של חברי הכנופיה", מספרים הבלשים. מספר שעות מאוחר יותר (לפנות בוקר) חברי הכנופיה הגיעו למקום באמצעות רכב שכור אשר לוחית הזיהוי שלו הייתה מוסתרת בחלקה. בלשי הימ"ר זינקו מהמארב ועצרו את שלושת החשודים שהגיעו לסליק האמל"ח עם כפפות וקפוצ'ונים. ברכבם מצאו הבלשים סכינים מסוגים שונים. בנוסף אחד החשודים נתפס כשהוא נוהג בפסילה תחת השפעת סמים. השלושה, תושבי אשקלון, נעצרו ונלקחו לחקירה ע"י חוקרי מחלק התשאול של ימ"ר לכיש.

במהלך החקירה, אחד החשודים קשר עצמו למיוחס לו וסיפר כי השלושה התכוונו לפגוע בחברי הכנופיה היריבה. עוד באותו היום הוארך מעצרם של השלושה ע"י בימ"ש השלום באשקלון, ובהמשך אספו בימ"ר לכיש ראיות נוספות הקושרות את החשודים לניסיון הפגיעה בכנופיה היריבה. ביום חמישי האחרון הוארך מעצרם של השלושה בשנית, והוגשה 'הצהרת תובע'. היום יוגשו כנגד השלושה כתבי אישום בבימ"ש השלום באשקלון, בין היתר בגין אחזקת אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע, זאת באמצעות פרקליטות מחוז דרום.

מפקד משטרת מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי שיבח את בלשי וחוקרי הימ"ר על פעילותם ואמר: "מדובר בפעילות איכותית ויוצאת דופן שהחלה בחודש שעבר בזכות ערנותם של שוטרי תחנת אשקלון. במשך שבועות שוטרי ימ"ר לכיש ניהלו חקירה מקצועית ויעילה שהסתיימה במעצר חברי כנופיה אלימה שביקשו לפגוע ביריביהם. נמשיך לפעול בנחישות כנגד אותם כנופיות אלימות אשר טומנים ידם בפשע תוך סיכון חיי אדם".

מפקד היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש סנ"צ יגאל קלימיאן, ציין: "על אף ההצלחות האחרונות של היחידה, עוד נכון לנו מאבק ארוך ומתמשך כנגד כל מי שידו בפשיעה החמורה והאלימה. גם בפעילות הזו, כמו בפעילויות רבות שהיו ועוד יהיו, השאיפה המרכזית שלנו היא למנוע פגיעה בחיי אדם וזאת ע"י מעצרם של אלו המבקשים לעשות זאת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה