איתי בורבא: מוזיקה לנשמה



המוזיקאי איתי בורבא מאשקלון אסף שמונה זמרים מתחילים מהדרום וכתב להם שירים שכונסו באלבום מיוחד. כעת "הפרויקט החברתי של איתי בורבא" מגיע להופעת ההשקה בזאפה הרצליה. "רציתי לעשות משהו למען החברה, משהו שעוד לא נעשה במוזיקה, לקחת זמרים שונים מהפריפריה, כשכל אחד מגיע מרקע אחר עם סיפור אחר"

מאת: אלה ויסברג - mynet

"לפני כמה חודשים ביקרנו בבתים של קשישים בודדים באשדוד, שרנו להם, עשינו להם שמח ואירחנו להם חברה", מספר המוזיקאי איתי בוֹרבא. "הייתה שם קשישה אחת שסובלת מאלצהיימר מתקדם ששרנו לה שיר ישן נושן בספרדית. היא התחילה לשיר איתנו ובסוף גם פרצה בבכי. אפשר להגיד הכל על מוזיקה, אבל רגעים כאלה פשוט קשה להסביר".

  זהו האלבום הראשון של בורבא, בן 30, תושב אשקלון, נשוי ואב לשניים, והוא עבד עליו במשך שלוש השנים האחרונות. כמעט כל החומרים של הפרויקט

נכתבו והולחנו על ידו, בסגנון מגוון - בלדות מרגשות, רוק ישראלי, שירים בלועזית ופופ. למרות האהבה הגדולה למוזיקה, הוא לא הרגיש בשל לבצע את השירים בעצמו.

  "רציתי לעשות משהו למען החברה, משהו שעוד לא נעשה במוזיקה. לקחת שמונה זמרים שונים מהפריפריה, כשכל אחד מגיע מרקע אחר, עם סיפור אחר, זה מבחינתי שווה יותר מביצוע כל סינגל מוצלח ככל שיהיה. אני מרגיש שאני עושה פה שינוי, שאני עוזר לאנשים, לכן אני עושה מה שאני אוהב - ליצור, ואחרים עושים מה שהם טובים בו יותר ממני - לשיר", הוא אומר.

 איתי בורבא והלהקה

"מאז ומתמיד אהבתי את תהליך היצירה. אני עדיין לא מספיק בטוח ביכולות השירה שלי בשביל להקליט. אני כן שר קצת בהופעות שלנו ואפילו הקלטתי סינגל ראשון שלא נכלל באלבום אלא הוצאתי אותו לרשת. כתבתי אותו לכבוד הילד דניאל טרגרמן ז"ל שנהרג מנפילת פצמ"ר במבצע צוק איתן. הייתה לי אמירה מאוד חזקה והיה לי חשוב לשיר את הסינגל בעצמי וכך היה".

 זה לא במקרה שכל המשתתפים בפרויקט הגיעו מאזור הדרום. לדברי בורבא, "אני במקור ממושב עין תמר שליד ים המלח וכיום מאשקלון. אני יודע ומכיר את הקשיים המלווים את החבר'ה הצעירים מהדרום, בעיקר בתחום המוזיקה מאחר שרוב הפעילות המוזיקלית היא במרכז. לכן חשבתי שאם כבר עשייה למען אנשים נוספים, אז עד הסוף".

 איתי בורבא (במרכז)

 

 

תהליך הבחירה של הזמרים המשתתפים היה מסע מלא חוויות עבורו. "ממש בתחילת הדרך, כשרק חשבתי על הכיוון של הפרויקט והמטרות שלו, נפגשתי עם עילי בוטנר שאני מאוד מאוד מעריך ומעריץ, והשיחה איתו במשך שעתיים פשוט נתנה לי כיוון ושינתה את כל החשיבה שלי ודרכי הפעולה. עצה אחת חשובה הייתה להשקיע מאוד בבחירת הזמרים, לעבור מסע ודרך כדי לאתר את הקולות הנכונים. רק ככה אוכל לבדל את עצמי ולעשות משהו חדש", מספר בורבא.

 "חלק מהזמרים פנו אלי דרך הפייסבוק או דרך מכרים, יש זמרת שהייתה קצינה בצה"ל ואיתרתי אותה דרך במה פתוחה, יש נערה בסיכון, עשיתי גם אודישנים במתנ"סים ומכללות וכן הלאה. בחלק גדול מהמקרים פגשתי זמרים עם סיפורים מדהימים, אבל לצערי, מבחינה ווקאלית זה קצת פחות התאים. חיפשתי גיוון וייחודיות ואני חושב ששומעים זאת היטב באלבום".

 במסגרת המסע בורבא היה צריך גם לגייס את הכסף הדרוש והוא בחר לפנות לאתר מימון ההמונים הדסטארט. "בתור איש עסקים, הכל אצלי מנוהל ומתוכנן מראש. הדסטארט היא פלטפורמה נהדרת, אבל בלי תכנון ובקרה קשה להשיג תוצאות", הוא אומר. "הייתה המון פעילות ברשתות החברתיות, טלפונים, לחצים וכו'. מעבר לכך הצלחתי לעניין מובילי דעה כמו רני רהב לדוגמה, שפרסם פוסט שקורא לכולם לבוא ולהשקיע. אז כן, הייתה עבודה קשה, אך כמובן משתלמת".

 את פירות ההצלחה של כל העבודה הקשה הזאת בורבא יחגוג בהופעת ההשקה. לדבריו, "בהופעה הקרובה בזאפה הרצליה אנחנו הולכים לבצע כמובן את כל האלבום, חומרים נוספים שלא נכנסו בסופו של דבר, קאברים מעניינים וגם שיתופי פעולה מעניינים מאוד בין הזמרים לבין אביהו שבת, האמן האורח המקסים שלנו. כל זמר אצלי שונה מאוד מהאחר. לכן השיתופי הפעולה ביניהם מאוד מאוד מיוחדים ומסקרנים לפי דעתי.

 "לא כל שמונת הזמרים משתתפים בהופעה. בכל זאת, עברו שלוש שנים וחלק המשיכו לדרך אחרת. בהופעה הנוכחית יופיעו שישה. אין צורך במאמץ מיוחד להביא אותם להופעה, הם רוצים בזה לא פחות ממני, נהנים מההופעות שלנו וככה בעצם הם מקבלים את החשיפה שמגיעה להם".

 למרות התוצאות המספקות, בורבא לא מתכנן להיות מוזיקאי במשרה מלאה. "אני מאמין שהמוזיקה, לפחות בשבילי, היא יותר לנשמה מאשר לפרנסה", הוא אומר. "קשה מאוד להתפרנס ממוזיקה בארץ והעבודה 'האמיתית' שלי מאפשרת לי לעסוק במוזיקה. זה מצב של Win-Win, רק שאני עובד הרבה יותר קשה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה