טיפול הומאופתי השיב לבת 9 את יכולת הדיבור



לפני 4 שנים לקתה נ' בהלם בעקבות נפילת פצמ"ר. מטפלים רבים ניסו לרפא אותה, אך ללא הצלחה. היא הופנתה למרכז המשולב לרפואה משלימה ב'שערי צדק' ובעקבות טיפול הומאופתי היא שבה לדבר, כך מפרסמת, דליה מזורי, מאתר NRG

 לפני כארבע שנים, נ' כיום בת כ-9, לקתה בהלם לאחר נפילת פצמ"ר באשקלון, בעקבות זאת איבדה את יכולת הדיבור. היא הוגדרה כנפגעת פעולת איבה, ובמהלך ארבע שנים טופלה על ידי פסיכולוגים ופסיכיאטרים במספר מרכזים רפואיים גדולים, שלא הצליחו לעזור לה. הקשר היחיד בינה לבין העולם היה באמצעות פתקים, עליהם כתבה בכתב יד קטן, צפוף וקשה לקריאה. 

לפני מספר חודשים הופנתה נ' על ידי העובדת הסוציאלית שלה לד"ר מנחם אוברבאום משערי צדק, מנהל המרכז המשולב לרפואה משלימה בבית החולים, לקבלת טיפול. היא טופלה במרכז בשיתוף עם רופאי השירות הפסיכיאטרי, מנהל השרות, ד"ר קוני גרופ, וד"ר סול יברובסקי, פסיכיאטר הילדים. 

ד"ר אוברבאום צילום: יח"צ שערי צדק
אמה של הילדה סיפרה, כי ד"ר אוברבאום בדק את בתה בצורה יסודית, ולאחר הבדיקה רשם לה תרופה הומאופטית. "הוא ביקש שנמתין כחודש ימים ונחזור אליו לאחר מכן". 

מספר ימים לאחר התחלת הטיפול, התקשרה העובדת הסוציאלית וסיפרה בהתרגשות לד"ר אוברבאום, כי הילדה החלה לכתוב בכתב יד ברור וקריא. מספר ימים לאחר מכן  התקשרה האם ובישרה בקול רועד: "היא מדברת". 

גם לד"ר אוברבאום הייתה זו הפתעה מרגשת. "לא ציפיתי לשינוי כה דרמטי בזמן כל כך קצר. סירבתי להתייחס לבשורה זו עד שאשמע במו אוזני את הילדה ואכן, היא דיברה דיבור שוטף ורהוט. אני מטפל בחולים למעלה משלושים שנה, אבל התרגשות כזו לא חוויתי זמן רב". 

יחד עם זאת, הדרך להחלמה מושלמת עוד ארוכה. בשלב זה היה חשוב לסייע לנ' לפתוח "דף חדש". המחשבה הייתה למנוע את הפיכתה למין "ליצן בקרקס", שכל התלמידים בבית הספר יסתכלו עליו כקוריוז. לפיכך הציע צוות הרופאים המטפלים להעבירה לבית ספר אחר. לשם כך הגיעו ד"ר אוברבאום יחד עם נ' והוריה לפגישה עם צוות בית הספר שבו למדה, כדי לבשר להם את הבשורה ולדון איתם על האפשרות להעבירה לבית ספר אחר. "מה שלומך?" נשאלה נ' שעד לאותו רגע הייתה מוכרת כחסרת יכולת דיבור. "שלומי טוב", ענתה הילדה. 

"קשה לתאר מה קרה באותו רגע בחדר המורים, ההתרגשות כמובן הייתה רבה. אני חושב שלא נשארה בחדר עין אחת יבשה", סיפר ד"ר אוברבאום. 

מקרה הועבר מיד לידיעת מנהל מחלקת החינוך של עירית אשקלון, שבעזרתו ובשיתוף הנהלת בית הספר נמצאה דרך, "בניגוד לנהלים המקובלים", להעבירה לבית ספר אחר שבו תמשיך את לימודיה ובו פרט להנהלה, לא ידע אף אחד דבר ממה שעבר עליה. היא תהיה שם בבחינת "לוח חלק". המקרה הועבר גם לידיעת ראש עירית אשקלון שאירח את הילדה והוריה בלשכתו והעניק לה עט כתיבה. נ' שובצה בבית ספר חדש, דיבורה רהוט וקולח והיא מתקשרת היטב עם סביבתה. 

"אין זה נפגע פעולות האיבה היחיד שטופל בהצלחה במרכזנו, אך הוא הדרמטי ביותר. בשביל רגעים כאלה למדתי רפואה. זו תמורה מלאה לעבודה קשה, מאומצת ולעיתים מתסכלת" סיכם ד"ר אוברבאום. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה