בית החולים "ברזילי" נרתם - ונער בן 17 זכה לשיקום הפה



נער בן 17 שלא היה מסוגל לעמוד במטלה הכלכלית של שיקום פיו - זכה לשיקום מהיר ומלא הודות להירתמותו של מנכ"ל המרכז הרפואי ועמותת 'ושמחת' (בחדרי חדרים)

 מכתב מרגש במיוחד הגיע בימים האחרונים לשולחנו של מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי ד"ר, חזי לוי, בו הודו לו הוריו של הנער אוריאל ב. על התגייסותו האישית למען בנם הנער אשר שיניו היו במצב גרוע ביותר. 

הסיפור החל במהלך הכנסת ספר התורה שהתקיימה ברוב פאר והדר במרכז הרפואי ברזילי לפני מספר שבועות. ד"ר חזי לוי שנטל חלק באירוע, הבחין בנער אוריאל, כבן 17 וראה כי שיניו הרוסות לחלוטין. 

ד"ר לוי, שהמחזה נגע לליבו, בירר למה אין הנער מטפל ברפואת שיניו, והתברר כי משפחתו אינה מסוגלת לעמוד בתשלום הגבוה של הטיפול בשיניו של הנער ועל כן השיניים מצויות במצב כמעט בלתי הפיך. 

ד"ר חזי לוי והנער אריאל


מנכ"ל המרכז הרפואי הציע לבדוק את הנער במחלקה לרפואת הפה והלסת של המרכז הרפואי והתברר כי עלות טיפול לשיקום פיו של הנער מסתכמת בעשרות אלפי שקלים. 

לאחר התערבותם האישית של המנכ"ל ודוברת המרכז הוחלט לבצע את טיפולי השיניים במחירי העלות בלבד, כאשר עמותת 'ושמחת' של העסקן הרפואי, אברהם לרר מאשקלון, לוקחת על עצמה את תשלום ההוצאות. 

הנער אוריאל, הגיע באחרונה למחלקת הפה והלסת בברזילי, ותחת הרדמה כללית, טופלו באחת כל שיניו בידיו הנאמנות של ד"ר אורי זילברמן מנהל מרפאת השיניים לילדים אשר שיקם את פיו ללא היכר. בין היתר בוצעו השתלות, טיפולי שורש ומגוון טיפולים משמרים. 

במכתב המרגש ששיגרו הוריו של הנער הם לא הסתירו את התרגשותם למראהו החדש של הנער, והודו נרגשות למנכ"ל המרכז וגם לדוברת המרכז הרפואי הגב' איילת קדר ולעסקן הרפואי אברהם לרר מנכ"ל עמותת 'ושמחת', שהיו שותפים ותרמו לקיום הטיפול והצלחתו. 

בתוך כך נודע כי באחרונה התחדשה מחלקת הפה והלסת בברזילי בציוד חדיש ומתקדם בשווי מיליוני שקלים ועתה יתאפשר לרופאי המחלקה להעניק את מיטב הטיפולים בקלות יתירה, ביחוד לאור הכללת חלק מהטיפולים בסל הבריאות לאחר הרפורמה ברפואת השיניים לילדים שהתבצעה בעת כהונת סגן שר הבריאות, הרב ליצמן. 

שמה הטוב של מחלקת הפה והלסת בברזילי יצא למרחוק הודות לטיפולים המקצועיים שנעשים בה בניהולו של הפרופ' עודד נחליאלי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה