תביעה: לאומי שעבד קרקע שלא כדין



בעלי קרקע באשקלון תובעים מהבנק 2.75 מיליון שקל, לאחר שכבר נקבע ששעבד אותה שלא כדין להבטחת חוב פרטי של שותפיהם בחברה. כך מפרסם היום האתר news1

ד"ר יעקב הרמן וד"ר אוסקר הרמן תובעים (26.4.15) מבנק לאומי 2.75 מיליון  שקל, בטענה לרשלנות שגרמה להם נזקים. 

ד"ר יעקב הרמן

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר, כי הרמן הופתעו לגלות במארס 2000 שהבנק החל לממש מגרש בן ארבעה דונמים באשקלון שהיה בבעלות חברת צמיג-בן, שהם היו בעלי מחצית ממניותיה. השעבוד נעשה להבטחת חובותיה של חברה שבבעלות משפחת גבאי, שותפתם בחברה. 
לדברי התובעים, הם דרשו לאלתר את ביטול המשכון וביטול הליכי המימוש, מאחר שהשעבוד נעשה שלא כדין, תוך רשלנות רבתי של הבנק מצד אחד ובהטעיה ומעשי מרמה של שותפיהם מצד שני, אך הבנק דחה את הבקשה. הרמן התלוננו במשטרה נגד סמי גבאי, אשר הורשע בפגיעה בניהול תקין בעסקי תאגיד. 
הרמן הגישו לבית המשפט תביעה להפסקת הליכי המימוש, וכעבור שמונה שנים אכן נקבע, כי לאומי התרשל כאשר רשם את השעבוד על נכס השייך לחברה בשל חוב פרטי של אחד מבעליה וביהמ"ש ביטל את השעבוד. כעת מבקשים הרמן, באמצעות עו"ד פז רימר, להורות לבנק לפצות אותם על נזקיהם, הכוללים אובדן שווי מניותיהם בחברה למשך עשר שנים, אובדן רווחים מהשכרת המגרש, אובדן דמי שימוש ראויים, חוסר יכולת לממש את המגרש והוצאות משפט. טרם הוגש כתב הגנה. 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה