תיבחן הקמת מינהלת לעסקים באשקלון



כך הודיעו ראש העיר, איתמר שמעוני וחברת המועצה הממונה על עסקים קטנים ומעמד האשה, מיריי אלטיט, בכנס נשות עסקים שהתקיים השבוע

אתמול (ראשון) התקיים כנס נשות עסקים במלון הולידיי אין באשקלון. הכנס הוא יוזמה משותפת של מעו"ף (הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים) באשקלון ומנהלת הסניף, ריטה קוגס לבין עו"ד תמר יוספי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה. במהלך הכנס הודיעו ראש העיר, איתמר שמעוני, וחברת המועצה מיריי אלטיט, הממונה על העסקים הקטנים, על הכוונה להקים מינהלת, שתהווה לשכת קשר לעסקים. המינהלת המתוכננת תפעל במספר מישורים והיא תייצג את המגזר העסקי בכל פרויקט עירוני, תסייע לעסקים להפוך חלק מההוויה העירונית באמצעות הנגשת בעלי העסקים לבעלי התפקידים בעירייה ותעודד שיתופי פעולה בין המגזר העסקי למגזר הציבורי.

 בכנס השתתפו כ- 200 נשים עסקים ובעלות מקצועות חופשיים במגוון תחומים לרבות  מסחר, אופנה, רפואה משלימה, מזון וקונדיטוריה, מנחות ומאמנות, עורכות דין, רואות חשבון, ספורט, קוסמטיקה, ספרות ועוד. עוד נכחו בכנס ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר, אפי מור וחברות המועצה שרה זכריה וריקי שי.

 הפורום לנשות עסקים וקריירה חידש את פעילותו לפני מספר חודשים. הפורום הוקם לפני שנים רבות על ידי ד"ר תמר הנר, שאף השתתפה בכנס.

במהלך הכנס הציגה ריטה קוגס את הכלים הניתנים מטעם הסוכנות לעסקים קטנים שבמשרד הכלכלה, הסדנאות, הקורסים והליווי העסקי ולאחר מכן שמעו הנשים הרצאות מפיו של גיל בן דוד בתחום השיווק הדיגיטלי והרצאה בנושא 'העצמת הנוכחות העסקית שלך'  מפיה של עידית נוידרפר, שחקנית ויועצת עיסקית, מומחית לפיתוח  כישורי פרזנטציה, שיווק,  מכירות ופיתוח כריזמה בעולם העיסקי. 

 ראש העיר, איתמר שמעוני: "אני גאה לראות כנס כה גדול ומרשים של נשות העסקים בעיר, המייצגות מגוון עסקים ומקצועות חופשיים. אני רואה בתושבות העיר שותפות מלאות בהתפתחות ובשגשוג של אשקלון. אני שמח לגלות את חדוות היצירה והעשייה העסקית בקרב

 הנשים בעיר, אני מחזק את ידן ומאמין בהן ובכישורים שלהן. הדבר הראשון שעשיתי עם כניסתי לעירייה ,הוא להשקיע בתחום החינוך. שמתי דגש על פתיחת צהרונים וקייטנות בחופשות, דבר המאפשר לאמהות לצאת לעבוד במשרות מלאות ואף לרכוש השכלה גבוהה. זהו מהלך חינוכי שתורם באופן ישיר על אפשרות לקידום נשים, בתחום התעסוקה, העסקים וההשכלה הגבוהה. עיריית אשקלון עומדת לרשותכן ככל שיידרש, לקידום, לחיזוק ולהרחבת פעילותן העסקית בעיר ולכן נבחן בזמן הקרוב את הקמתה של מינהלת, שמטרה קידום עסקים בעיר. אני רוצה לברך בהזדמנות זו את חברת המועצה, מיריי אלטיט על מינויה לקידום נשים והעסקים הקטנים. אני סמוך ובטוח כי  יחד עם עו"ד תמר יוספי הן יהוו  כתובת  אמיתית לכל פנייה שלכן. בהצלחה לכולן" .

מיריי אלטיט נואמת בפני נשות העסקים

 חברת המועצה, מיריי אלטיט: "אני רואה כמטרה מרכזית של פורום זה, להוות מרחב צמיחה אישי ועסקי ולאפשר למשתתפות להרחיב הזדמנויות עסקיות ולחזק מיומנויות וכישורים עסקיים. אך כולנו מבינים שלא די בכך. כדי שאתן תוכלנה, להביא את הכישורים והמיומנויות שרכשתן במסגרת הפורום לידי ביטוי ומימוש, יהיה עלינו, כרשות מקומית, לקדם את העסקים הקטנים בעיר. ואכן, עיריית אשקלון שמה לה למטרה לעשות זאת. כממונה גם על קידום העסקים הקטנים אבחן יחד עם הגורמים הרלוונטיים להקים מנהלת שתהווה לשכת קשר לעסקים. העסקים הקטנים והבינוניים הם נשמת אפו של השלטון המקומי. הם אלו שמייצרים מסחר, הם הלב של העיר ובהם צריך להתמקד. לפנינו עוד דרך ארוכה ובמסגרת פורומים כאלה ואחרים נדאג להעניק לכן את הכלים, להסרת חסמים מצד אחד, וליצירת ערכים מוספים ואמצעים שיווקיים, ושיתופי פעולה נכונים לכן ולעסק שלכן מהצד השני".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ,עו"ד תמר יוספי: "לאחרונה מתחדדת ההכרה בכך שהגברת השיוויון בין נשים לגברים הינה  מטרה חברתית ראויה, וגם אמצעי חשוב להשגת צמיחה כלכלית. חשוב שנשים ישתתפו יותר ויותר בשוק העבודה ובעסקים ובכך יגדילו את סך ההכנסות במשק, קרי את התוצר הלאומי. אנו נמשיך לפתח את פורום נשות העסקים והקריירה בעיר, באופן שיהווה רשת נשית-עסקית וחברתית תומכת," נאטוורקינג", דבר שיסייע לעסקים. נעשה זאת באמצעות סדנאות, מעגלי תנופה, שיתופי פעולה עסקיים וכנסים מעוררי השראה. במסגרת תפקידי, אני פועלת לקידום נשים במגוון תחומים, לרבות בהעצמה עיסקית, מנהיגות, תקציב מגדרי, קידום בתעסוקה, צמיחה אישית ועוד".          

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה