שקט בבקשה



פורום ההורים באשקלון, הוציא מכתב לשר הביטחון בבקשה להפסיק את הפעלות צופרי האזעקה בתרגילים של פיקוד העורף

סופי חוטובלי פנחס, יושבת ראש פורום ההורים באשקלון, הוציאה מכתב המופנה לשר הביטחון, ובו ההיא מבקשת לא להפעיל את האזעקות בתרגילים שעורך פיקוד העורף. לדברי חוטובלי, האזעקות גורמות למצבי לחץ ולהתקפי חרדה בעיקר אצל  ילדים ובני נוער.

המכתב של פורום ההורים 

"המצב הביטחוני באזורינו חשף את התלמידים בעיר אשקלון למצבי לחץ וחירום מתמשכים. ממחקרים שנעשו בארץ נמצא שאכן ילדים ונוער, במיוחד באזורים "מוכי טרור", מדווחים על רמות חרדה גבוהות. וככל שהפרט חשוף לאירועים טראומטיים חוזרים ונשנים ישנה שחיקה בתהליכי ההחלמה הספונטאניים. ומכאן בקשתנו, לקיים את תרגיל העורף הלאומי המתוכנן ליום 02.06.15 תוך הימנעות מהפעלת צופרי האזעקה בעיר.  
בד בבד השאלה המתבקשת היא, מה נעשה כיום עם ילדים ונוער החשופים לאירועי טרור מתמשכים, וכיצד ניתן  לתגבר את השירות הפסיכולוגי הקיים, כדי שייתן מענה לאיתור וטיפול בילדים במצבי טראומה ופוטס טראומה. ואף לבנות בעיר מרכז חוסן שייתן מענה הוליסטי לאוכלוסייה ויפתח תהליכי חוסן, ע"מ לאפשר בניית תהליכים יעילים להחלמה.
המציאות הביטחונית בעשורים האחרונים מציבה בפני הפסיכולוגים והיועצים החינוכיים אתגר- למנוע עד כמה שאפשר התפתחות של תסמינים פוסט-טראומטיים. 
ולכן אנו מבקשים לחסוך מילדינו את החרדה שתיווצר עם הישמע האזעקה היזומה , ולהימנע מלהשמיע אותה. אלא להסתפק בקיום התרגיל ללא הפעלת צופרים. 
ובהזדמנות זו מבקשים מכם לפעול מתוקף סמכותכם ולהעמיד לרשות העיר אשקלון את כל הכלים הנדרשים על מנת לאתר ילדים בחרדה ולהעניק להם סיוע במרכז חוסן שיוקם לשם כך". 
העתקים נשלחו לכל הגורמים הרלוונטים.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה