"יינות ביתן" קנו ללא ידיעתם אופניים שאינם בטוחים לנסיעה



665 זוגות ללא תו תקן כבר נתפסו, אך שאר האופניים החשמליים שיוצרו בסין ואינם בטוחים לנסיעה נמכרו

יבואן אופניים חשמליים מרחובות נעצר ושוחרר בערבות אתמול (א) בערב על ידי יחידת בקרת הייבוא במכס אשדוד, בחשד שהגיש למכס מסמכים מזוייפים כשייבא ארצה למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מסין תחת שם שונה, במטרה לחמוק מבדיקות בטיחות. 

החשוד בהברחה, שבית משפט השלום באשקלון אישר את בקשתו לאסור את פרסום שמו, הוא עוסק מורשה מאזור המרכז המייבא אופניים חשמליים לישראל ונמצא בהליכי פשיטת רגל וכינוס נכסים. 

על פי החשד, היבואן ייבא ארצה במהלך חודש אפריל שני משלוחים מסין של למעלה מ-1,000 זוגות אופניים חשמליים מתוצרת חברת (Bik Bike) ובפועל הציג למכס מסמכים עם לוגו של ספק אחר ומספר דגם אחר שמאושר לייבוא על ידי מכון התקנים, במטרה לחמוק מבדיקת בטיחות ותקינות. במכון התקנים בוצעה בדיקה למרות זאת וכך התגלה כי האופניים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי ונאסר על היבואן לשווק אותן לצרכנים. 

במכס אשדוד החלה חקירה ממנה עלו ראיות לכאורה כי מרביתם ככולם של האופניים נמכרו לרשת 'יינות ביתן', אשר כבר החלה לשווקם בסניפיה ברחבי הארץ ושילמה עבור המשלוח ישירות לספק האופניים האמיתי. האופניים שטרם נמכרו לציבור - 665 זוגות אופניים מכל סניפי הרשת בארץ - נתפסו היום והיבואן נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים. 

במכס רואים את ההברחה בחומרה יתרה לאור העובדה כי אופניים חשמליים הוגדרו ככלי מסוכן בשימוש שעליו הוחלו מגבלות וכאשר מדובר באופניים שיובאו ללא אישורי תקן - הדבר עלול לסכן עוד יותר את ציבור המשתמשים. 

מיינות ביתן נמסר: "אנו לא היבואנים של המוצר, ולצערנו הרב גם אנחנו הוטענו ונפגענו על ידי היבואן שהראה לנו מסמכים כי המוצר מאושר על ידי מכון התקנים. מרגע היוודע המקרה הפסקנו את מכירת האופניים ברשת. על מנת לתת מענה לצרכנים אשר רכשו את האופניים אצלנו פנינו למכון התקנים במטרה לקבל תו תקן. במקביל נבקש מצרכנים שרכשו את האופניים ברשת, להחזיר אותם לסניף ממנו נרכש".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה