כך עברו מאות דירות לשימוש כבתי כנסת ומשרדים - במקום לנזקקים




מאות דירות בארץ הועברו לגופים שונים והוסבו לצורכיהם. הדירות נבנו עבור מעוטי יכולת. רשימה שהעביר משרד הבינוי למבקר המדינה כוללת ערים רבות בארץ ובניהם אשקלון. חשיפה של האתר "דה מרקר"

 

 אחת הסיבות המרכזיות למחסור בדירות למשפחות נזקקות היא שאלפי דירות ניתנו במשך השניפ לרגונים שונים עבור, משרדים, בתץי כנסת, ישיבות, עמותות ואף מגורים עבור עובדים ברשות המקומית. בחלק מהמקרים הארגונים לא שילמו שכר דירה כלל וכתטצאה מכך נצטברו חובות בעשרות מיליוני שקלים.

 בבדיקה שערך משרד השיכון ועמדה בלב דו"ח מבקר המדינה, יוסף שפירא נמצא, כי מתוך 63 אלף דירות, כ - 2300 דירות משמשים ליעדים ציבוריים שאינם מגורים.

כ - 200 דירות הושכרו בניגוד לנהלים ליעדים שאינם מוגדרים בחוק כיעד ציבורי. חלק מהדיחרות משמשות מדירות אלה הושכרו בניגוד לנהלים לשימושים שאינם מוגדרים "יעד ציבורי", ומשמשות למשרדים ולמגורים של עובדי רשויות מקומיות ושל עובדים בעסקים פרטיים. במקרה אחד אף הוסב נכס לדירת נופש לשימוש עובדי עמידר.

עובדה מטרידה נוספת ברשימה הארצית, שמונה פחות משליש מכלל הדירות שמצא מבקר המדינה, היא כי קיים חוב מצטבר בסך 14 מיליון שקל שנובע מכך שרבים מהמשתמשים בדירות הדיור הציבורי לשימושים שונים לא שילמו עבור השימוש בנכסים לאורך שנים. סכום החובות הכולל של הגופים הציבוריים והפרטיים המשתמשים בנכסים אלה מוערך בעשרות מיליוני שקלים נוספים.
מציאות זו מעוררת שאלות קשות, ובהן: כיצד ייתכן שדירה ציבורית תיהפך לבית כנסת בירושלים או למשרד של רשות מקומית, לעתים ללא תשלום, גם בימים שבהם יש חוסר כה גדול בדירות ציבוריות? עד כמה נחושים משרד הבינוי ועמידר להשיב את מאות הדירות האלה לידיים שבאמת נזקקות להן, או לפחות לגבות את החובות?
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה