המדוזות כבשו את תחנת הכח



כמויות ענק של מדוזות חדרו לתוך המקום. "בזכותנו הציבור יכול ללכת לים בלי להיצרב" - כך מתגאים בחברת החשמל. אלפי מדוזות נשאבו מהים התיכון לתוך המסננים של תחנת הכוח. העובדים אמנם נאלצו לנקות קצת, אבל התנחמו בכך שמנעו כמה עקיצות למתרחצים. כך פירסם אלעד זוהר באתר ערוץ 2

 אלפי מדוזות שעשו את דרכן לעבר המתרחצים בחופי הדרום, מצאו את עצמן בתחנת הכוח "רוטנברג" באשקלון. חברת החשמל, ששואבת ממי הים כדי לקרר את המכונות, מוציאה על הדרך חלק מהחיות העוקצות מתוך המים - לרווחת המתרחצים.

בחברת החשמל הסבירו כי הם מתמודדים בתחנות הכח החופיות עם "נחילים של אלפי מדוזות" שהגיעו בימים האחרונים לאזור. התחנות משתמשות במים כדי לקרר את מערכות הייצור, וגם המדוזות שנמצאות במרחק של כשני קילומטרים מהחוף נשאבות ונתקעות במסננים.

העובדים המנוסים מכירים את התופעה הלא נעימה שחוזרת כל קיץ ומייצרת לא מעט לכלוך אבל גם מיטיבה בסופו של דבר עם הרוחצים. בחברה הסבירו כי המסננים בתחנת הכוח מונעים את כניסתן של המדוזות למערכות התפעול והן מפונות למכליות אידוי ייעודיות. מכיוון שהמדוזות מכילות כ-90% מים, לא נותר מהן כמעט דבר לאחר האידוי.

 

"כך מתאפשרת פעילות סדירה של אספקת החשמל בתחנת הכוח, ועד כה לא נגרם כל נזק ומערכות התפעול בתחנה מתמודדות עם התופעה בהצלחה", הדגישו בחברה. את הגולשים והמתרחצים אפשר להרגיע בכך שרוב המדוזות עוד רחוקות מהחוף בשלב זה.

נחום אברבוך, טכנאי תפעול בחברת החשמל, הסביר: "היה פתאום גל גדול שבקושי הצלחנו להתמודד איתו, הזעקנו עובדים מהבית. אחת היחידות כמעט נחנקה מחוסר מי קירור, אבל בזכות הפעילות שלנו לא מעט אנשים יכולים להתרחץ בלי להיצרב".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה