360 ק"ג בשר נתפסו והושמדו בדרך לאשקלון



המשאית שהובילה את הבשר, הייתה בטמפרטורות גבוהות מהמותר. "צריך לשמור על ערנות ולבקש לראות חותמת התחנה שבדקה את המורים" אומר ד"ר גבי שרביט הווטרינר העירוני

ביום שני שעבר, במסגרת בדיקת משאית בתחנה לבדיקות משנה, נתפסו 360 ק"ג מוצרי בשר שהובלו בניגוד לחוק, בטמפרטורה גבוהה בהרבה מהמותר.

 עם פתיחת תא המטען של המשאית, שהובילה מוצרי בשר קפואים ומצוננים, חש מפקח המחלקה הווטרינרית, דניאל תורג'מן, כי הטמפרטורה בה הם מובלים אינה תקינה. בבדיקה עם אקדח לייזר (מיציאת קירור המערכת) נוכח המפקח שמערכת הקירור של המשאית פולטת קור בטמפרטורה של מינוס 6 מעלות, בעוד החוק דורש טמפרטורה של מינוס 18 מעלות למוצרים קפואים.

 מיד יצר קשר עם הרופא הווטרינרי העירוני, ד"ר גדי שרביט, שהגיע למקום ובדק את מוצרי הבשר. בבדיקה מקיפה של המשאית התברר שהבשר הקפוא הוחזק בטמפרטורה של מינוס 9 מעלות, שנמדדו במרכז המוצר, בחום הכבד של חודש יולי, והמוצרים היו במצב של תחילת הפשרה ואילו במוצרי הבשר המצוננים נמדדו 10 מעלות כשהטמפרטורה הנדרשת היא בין אפס לארבע מעלות.

 בהתאם להוראות החוק וכצעד מונע לשמירה על בריאות הציבור בעיר ומניעת הרעלות מזון, הורה הווטרינר העירוני על השמדת כל מוצרי הבשר במשאית לאלתר, 360 ק"ג בסך הכל, והיא לוותה על ידי רכב המחלקה הווטרינרית לתחנת המעבר העירונית, שם בוצעה ההשמדה.

הווטרינרי העירוני, ד"ר גדי שרביט: "אני מבקש מהתושבים להקפיד על עירנות מוגברת בימי הקיץ החמים בנוגע להחזקת מוצרי הבשר והדגים בטמפרטורה הנדרשת בהתאם לרשום על המוצר ולבקש לפני הקנייה לראות את חותמת התחנה לבדיקות משנה, 'נבדק והותר', על גבי תעודת המשלוח או החשבונית של המוצר  על מנת לוודא שהמוצר עבר בדיקות ווטרינריות בתחנה לבדיקות משנה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה