עולים חדשים שהגיעו לאשקלון "נפלו" קורבן ל"עוקץ" בעת שרכשו מכשירי טלפון



בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר התלונות של עולים חדשים שהגיעו לאשקלון ממרוקו, צרפת, רוסיה

הקשר בין כל התלונות שהעלו עולים חדשים היה אחד, כולם טענו שבעת שביקשו לרכוש מכשיר טלפון וחבילת תקשורת נסגר מחיר מסוים אשר כובד חודש ומקסימום חודשיים ולאחר מכן מחיר החבילה הכפיל את עצמו ובמקרים מסוימים אפילו יותר. כך למשל עולה חדשה ממרוקו שהגיעה לאשקלון רכשה 2 מכשירים כולל חבילת תקשורת אינטרנט וכו', תמורת סך קבוע של 350 ₪ נדהמה לגלות לאחר כחודשיים של תשלום שחשבונה חויב ע"ס של 750 ₪ במקום 350 ₪ וחודש לאחר מכן 800 ₪ - כך כמעט לכל העולים החדשים שהגיעו לאשקלון בשנה האחרונה.

העולים שנואשו מפניותיהם החוזרות ונישנות לחברות הסלולר פנו לאיציק נפש יו"ר הרשות להגנת הצרכן בהסתדרות באשקלון, נפש ריכז את כל הפניות הרבות ולאחר שביצע בדיקה מקיפה הוחלט לשלוח מכתב התראה לחברות טרם הגשת תביעות משפטיות כנגד חברות הסלולר ואכן לאחר הפנייה של נפש נאלצו החברות להשיב את כספם של העולים החדשים אשר ניגבו כפי שמציין איציק נפש שלא כדין ותוך הטעיית וניצול מצוקת העולים בעיקר על רקע אי ידיעת השפה העברית על בוריה.

איציק נפש מציין שתופעת הניצול של חברות הסלולר במיוחד בקרב אוכלוסיות חלשות של עולים חדשים וקשישים ידועה למשרדו ועקב כך הוכנה במשרדו של נפש תוכנית מאבק סדורה אשר עיקר תכליתה – מאבק בתופעה עד מיגורה..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה