נפטר מייסד המרכז הרפואי ברזילי בגיל 102



היום הלך לעולמו ד"ר מיכאל לביא, שהיה ממייסדי המרכז הרפואי ברזילי, ומנהלו הראשון

ד"ר לביא נולד ב- 1913 בצ'כוסלובקיה. לחם בבריגדה, למד לימודי רפואה בצ'כיה ובצבא הרוסי ובשנת 1949 עלה למדינת ישראל עם אשתו ובתו נעמי. הוא התגייס כרופא צבאי לחיל האוויר ושירת כקצין רפואה חילי בדרגת סגן אלוף.

ד"ר לביא היה ניצול שואה. מתוך 8 אחים - 5 בנות נרצחו בשואה ו- 3 בנים שרדו.

הגיע לביה"ח ברזילי מצה"ל, שם שימש בתפקיד קצין רפואה בחיל האוויר.

ד"ר לביא נענה לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות דאז והקים בשנת 1961 את ביה"ח ברזילי באשקלון ביחד עם צוות מצומצם של רופאים, אחיות ועובדי פרא ומנמ"ש.

מאז שהוא נקרא לדגל, הוא לקח את שרביט ניהול בית החולים הצעיר, שזה עתה נולד, קידם אותו רבות וגידל דורות של רופאים.

הוא גם דאג לשיכון רופאי בית החולים החדש, ובתקופה החלוצית הזאת הוא יזם את שיכון הרופאים החדשים בבתים שנבנו בשכונת אפרידר.

ד"ר לביא ניהל את המרכז הרפואי עד דצמבר 1980.

הוא עיצב את תפיסת העולם המשולבת של יחידת בריאות כיחידה משולבת של שירותי בריאות ואשפוז.

מנהיגם של שיטות עבודה חדשניות כמו: בית חולים פתוח למבקרים, שיטת ביות (ROOMING IN)- מתוך הבנה לחשיבות שהיית ההורים עם ילדם המאושפז, הניח יסודות לבניין הלוגיסטי של בית החולים, בהנחילו את תפיסת עולמו, לפיה כלל הציוד הנדרש למחלקות (כביסה, ציוד משקי, רפואי וכדומה) ינוהל תחת גורם מרכזי אחד.

כך נשמעו הדברים מפיו:

"תפיסת עולמי  לגבי בריאות הציבור היא, שמחלה ובריאות הן שתי פנים לאותה המטבע. על כן, יש לכוון לחינוך לבריאות ופעולות מניעה תואמות לאוכלוסיות השונות עוד במסגרת הקהילה ומוסדותיה. את הכל נתתי למרכז הרפואי ברזילי, את כל מה שלמדתי, את כל מה שידעתי, את כל הניסיון שצברתי, את כל מה שהרגשתי וחשבתי שנכון לעשות. נתתי את הנשמה. בפרישתי, הרגשתי קצת כמו משה על הר נבו: "את הארץ תראה מנגד ואליה לא תבוא".

ד"ר לביא קיבל עיטורים ואותות רבים ובשנת 2010 קיבל את אות יקיר אשקלון.

רק לפני כשנתיים חגגנו לו את יום ההולדת ה- 100!  בחגיגת יום ההולדת נכחו חברים רבים לדרך מפרקים שונים בחיי בית החולים ואנשי צוות המכהנים כעת. ד"ר לביא ,שנחשב לאדם אהוד המהווה דוגמא לרבים בעולם הרפואה, קיבל ברכות רבות וביניהן ברכת ראש העיר, מר איתמר שמעוני, שנכח בארוע המרגש וברכת המנהל הנוכחי של המרכז הרפואי הד"ר חזי לוי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה