מהפכת הניקיון: יותר פקחים יותר דוחות יותר ניקיון



מחלקת התברואה בעיריית אשקלון משנה את פניה: 10 פקחים יועברו למחלקה לטובת אכיפה בגזרות. המחלקה, שעד כה פעלה בשמונה גזרות - תפוצל מעתה ל-16 גזרות קטנות עליהן יפקח מנהל גזרה אחד (לעומת המצב הקודם בו פעלו בכל אחת משמונה הגזרות מנהל אזור ומפקח מתחתיו).

 העיר תחולק לשני אזורים, צפון ודרום, עליהם ימונו שני מפקחים, ותחתם יעבדו 10 מנהלים בגזרות הצפוניות: נאות אשקלון, נווה הדרים, נווה דקלים, ברנע מזרח, ברנע מערב, ברנע צפון, אפרידר מזרח, אפרידר מערב, תיירות (מרינה, חופים וכדו') ואפרידר צפון ו-6 מנהלים בגזרות הדרומיות: שמשון מערב, שמשון דרום, שמשון צפון, גבעת ציון, מגדל ואזורי התעשייה. בנוסף, תתוגבר המחלקה בשני פקחים, שיתווספו לשמונה הקיימים, שיתגברו את תחום האכיפה, גם בקרב תושבים וגם בקרב קבלנים.

במתכונת הנוכחית יוכלו מנהלי הגזרות, שיהיו אחראים על אזור מצומצם יותר מבעבר, לתת מענה איכותי יותר, אישי, מלא ומהיר לתושבים בתחומי הניקיון, פינוי האשפה, האכיפה, המיחזור, גזם, גינון, חזות העיר ומתחמים שונים (בית ספר, מרפאה, קניון וכדו'). כל מנהל גזרה יעבוד בממשק ישיר מול התושבים, מוסדות החינוך והמתנ"סים במקום, קבלנים, מרכזי השירות  לתושב, המוקד העירוני והמחלקות ברשות.

כמו כן, נבחרו שתי חברות טיטוא וניקיון חדשות שלהן כלים חדישים ומתקדמים ביותר והן עובדות בשיטות ביצוע חדשניות. כל אחת מהחברות תהיה מופקדת על אזור אחר, צפון או דרום, ובמידת הצורך תוכל לספק מענה גם לאזור השני. עלות השינויים והחידושים במחלקת התברואה עומדת על כשני מיליון שקלים.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "המהפכה במחלקת התברואה מיישרת קו עם המהפכה שאנו

מבצעים בכל תחום השירות לתושב. שמתי את התושב במרכז ועכשיו הוא הולך להרגיש את זה יותר מתמיד. החלוקה החדשה לגזרות תעמיק את הקשר הבלתי אמצעי עם התושב תביא לכך שהטיפול בפניות יהיה ממוקד יותר, ישיר יותר ומהיר יותר. בנוסף, אנחנו מגבירים את האכיפה בכל גזרה כדי למנוע ולמגר תופעות הפוגעות באיכות החיים של התושב  וכשם שאנו עושים כל שביכולתנו, אני קורא לתושבים לשמור על הניקיון באזורם וביחד נשמור כולנו על עיר נקייה ומטופחת".

 

מנהל מחלקת תברואה, יעקב (ללו) ביטון: "מחלקת התברואה יוצאת לעידן חדש ואין לי ספק שהתושבים ירגישו את זה באופן מידיי. הצבנו לעצמנו מספר יעדים חשובים למען חזות העיר ואיכות חייו של התושב: ניקיון העיר בשיטות ביצוע ובקרה מתקדמות תוך חתירה לשיפור מתמיד, ביצוע מיטבי של כל מערכות פינוי האשפה והגזם, הקטנת כמויות הפסולת הנשלחות להטמנה והגדלת כמויות המיחזור, שמירה ושיפור מתמיד של חזות נאה ומזמינה של העיר במכלול התחומים כגון: תחזוקת מדרכות, גינון, תאורה, מתקני שירות לתושב ועוד".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה