"הסבירות הנמוכה" מכה שנית, הפעם בפריז



כשאנשים לא מוכנים להודות שיש כזה דבר טרור איסלאמי, למה שיצליחו לנצח אותו? רק שינוי תודעה יעזור לצרפת ולמערב לנצח את האיסלאם הפוליטי, וזה אפשרי

מאת: איילת מיטש 

התגובות מדברות על הלם מוחלט בפריז, שמקל על ההסתגרות בבתים מחשש לתקיפות נוספות, אבל הוא מראה עד כמה היא מדממת ועד כמה המכה הייתה אנושה. אנשים שם לא מבינים איך זה קרה להם, כשאנחנו הישראלים לא מבינים מה לא ברור? מה כל כך מפתיע במה שהיה צפוי לחלוטין? זה לא שאנחנו שמחים לאיד, חלילה, אבל אנחנו מופתעים רק ממידת ההצלחה הגדולה מדי של הטרור האיסלאמי. עד כדי כך?

הצרפתים רואים בטרור של יום שישי ה-13 בנובמבר 2015 הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה ועל כל הערכים שהחברה הצרפתית והאירופית מחזיקה בהם. הבעיה היא שזאת הסיבה העיקרית שבגללה אי אפשר לומר "אמרנו לכם". שאלתי כעת היא האם יום שישי ה-13 של פריז עומד להיות פרל הארבור של ארה"ב, שישלח אותה לצאת למזרח התיכון, סוריה בעיקר, כדי להשיב מלחמה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד כבר הודיע שמדובר בהכרזת מלחמה, כעת נותר לראות כיצד הוא מתכוון להגיב לה.

אין טעם לומר "אמרנו לכם" משום שאי אפשר להזהיר מי שהתודעה שלו עוצבה על ידי תפיסות עולם שלא מוכנה כלל להכיר בסכנה. במקרים כאלה לא משנה מה תגידו זה לא יהיה מספיק כדי לפקוח עיניים. זה לא יזכה לתגובה של אמון ולכן ברור גם למה שירותי המודיעין של צרפת נתפסו על חם, לא מוכנים, לא מעודכנים, לא מסוגלים להגן על מדינתם.

הרשו לי להניח שזה המצב גם בשירותי המודיעין האחרים באירופה, והרשו לי להניח שאין מדובר בהיעדר כישורים לגמרי אלא באותה בעיית תודעה כוזבת שמנעה מהם להכיר במה שראו ללא ספק מתרחש מתחת לאפם. אנחנו לא במצב טוב יותר, אגב. ולא רק בגלל השמאל ודחיפתו לקצוות הלא הגיוניים של הזיות משיחיות על שלום שמימי. לנו זה כבר קרה. ב-1973 ישראל הייתה שיכורת ניצחון מהישגי מלחמת ששת הימים ב-1967, ולכן המילים "סבירות נמוכה" שנקבעו על ידי ראש אמ"ן כהערכת מודיעין רשמית נפלו כמו גשם במדבר על אוזני כל מי שלא רצה להאמין שישראל החזקה שוב בסכנה.

מי שעיניו ואוזניו פקוחות יודע שהשאלה האם האיסלאם הפוליטי הוא סכנה עולמית כבר קיבלה את תשובתה שוב ושוב. לא יועיל גם להסביר לעיוורים ולחירשים שלא מדובר רק במיעוט קיצוני או בחלק מהם, או במהגרים מוסלמים ובני מהגרים שיש להם טענות נגד המדינה שלא מקבלת אותם בזרועות פתוחות. זה נאמר על ידי המחבלים בשפה הכי ברורה שיש: אנחנו נגד כל מי שלא מוסלמי ומתנגד לאיסלאם. נקודה. בגלל זה קוראים לזה איסלאם פוליטי, משום שהם מנסים להשיג מטרות פוליטיות בעזרת האמצעים הרצחניים שלהם. בגלל זה תמונת המזרח התיכון כפי שהכרנו אותה השתנתה והמלחמה שניטשת כאן בין הזרמים הסונה והשיעה בגיבוי המעצמות נחשבים כבר היום למלחמת העולם השלישית למי שמוכן להודות בכך.

אי אפשר להילחם במה שאיננו מכירים בו. אי אפשר להילחם בטרור איסלאמי כשלא מכירים בכך שהוא קיים, ולכן אני בספק גדול אם מישהו יצליח לעצור את הטרור האיסלאמי. הכרזות והכותרות מדברות על מלחמה, לא על טרור מובחן, איסלאמי מובהק שמופנה נגד כל מי שאינו בעדו, וזה כולל יהודים, נוצרים, מוסלמים מתונים, ובני דתות אחרות. כולם כופרים בעיניהם ועד שלא יודו באירופה ובממשל ארה"ב שיש כאן בעיה לא נתחיל לפתור אותה. ושלא יהיה שום ספק – אפשר לנצח טרור ואפשר לנצח אם מגדירים מטרות צבאיות וחותרים אליהן.

החשש שלי הוא מהחודש הבא, חודש חג המולד וחנוכה, שהוא חודש מועד לפורענות בגלל מאפיינים דתיים וחשיבותם ליהודים ולנוצרים. אני חוששת מכך שהחגים שמסמלים הרבה אור וניצחון על החושך והשנאה יהפכו להזדמנות נוספת לטרור האיסלאמי הפוליטי להפגין שרירים שוב ולהוכיח את כוחו. וכשהכחשה וההדחקה התודעתית שולטות גם לא יהיה להם קשה לעשות זאת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה