בלאק פריידי, סייבר מנדיי, זה באמת שווה לנו לקנות?



שיגעון הקניות של ימי השישי, הגיע לישראל במלוא עוצמתו. איילת מיטש, שמה סימני שאלה על הטירוף החדש שכובש את ישראל

אם היה נדמה לכם שמבצעי הנחה של 30% ככה סתם באמצע השנה הם מתנה כדאית, חכו שתגיעו לדבר האמיתי. יחסית אליהם, ימי הקניות של בלאק פריידי וסייבר מנדיי הם אטרף אמיתי של הנחות, והישראלים מגלים את זה בשנים האחרונות. למרות שלפעמים נדמה שכל השמות האלה של "ימים מיוחדים" הם רק המצאות לדחוף אותנו לקנות עוד ועוד, אבל כשמסתכלים על מה שמציעים בימים האלה, כדאי מאוד לסמן אותם בלוח השנה שלכם ולהצטרף אליהם בעצמכם.

איילת מ. מיטש 

למעשה, מדובר בהזדמנויות הכי טובות שיש לכם כדי לנהל את הקניות שלכם בתבונה, במקום להסתפק במבצעי ההנחות שמציעים לכם כל ימות השנה. אתם יכולים להצטייד כעת בכל מה שאתם יודעים שתצטרכו בכל השנה, ובמחירים זולים במיוחד ובתנאי הובלה ורכישה נוחים יותר. אם יש משהו שרציתם במיוחד ולא יכולתם לקנות עד עכשיו, בדקו מה מחירו כעת באתרים. תופתעו לגלות שתוכלו להרשות אותו לעצמכם דווקא עכשיו.

למה יום שישי השחור ומתי זה קורה?

בארה"ב, מולדת טירוף הקניות האלה, מציינים חגים לפי ספירה אחרת, באיזה שבוע זה יוצא בחודש. יום שישי השחור מתקיים בכל שנה בשבוע הרביעי והאחרון של חודש נובמבר, והוא היום שלמחרת חג ההודיה, שמתקיים ביום חמישי של אותו שבוע. חודש לאחר חג ההודיה הלאומי מגיע חג המולד, ומיד לאחר שמקשטים וקונים מתנות לחג ההודיה מתחילים להתכונן לחג המולד חודש לפני כן. השנה זה קורה ב-27.11.15, ממש השבוע.

מכיוון שהחנויות רוצות להבטיח הכנסות ולתפוס את רוב קוני המתנות כמה שיותר מוקדם, מתחילים את החודש בזה ביום שישי חגיגי שבו החנויות פותחות שערים לפני המוני הקונים שנוהרים אליהן, פשוטו כמשמעו. מדובר במספרים גדולים באמת של אנשים, טירוף של ממש, ולצערנו כבר נרשמו אסונות ביום זה. מלבד אירועי אלימות של מריבות בין קונים, בשנת 2008 נהרג עובד וולמארט ונפצעו כמה קונים בהסתערות כזאת, כך שאפשר להבין עד כמה רחבה התופעה.

סייבר מנדיי, על שום מה?

סייבר מנדיי הוא יום שני שמגיע מיד בשבוע שאחרי יום שישי זה. השנה הוא יוצא ב-30.11.15. למי הוא מיועד? למאוכזבי יום שישי השחור ולמאותגרי הליכה פיזית ושיטוט בחנויות. סייבר מנדיי החל בשנת 2005, בתקופה שבה למעטים היה אינטרנט נורמלי ולכן גם לא נהגו לקנות בו הרבה. זאת הייתה יוזמה של חנות אינטרנטית אחת שנועדה לקהל קטן במיוחד, כל מי שהתאכזב מהשיטוט בחנויות, כל מי שהתעייף ולא מצא מה שחיפש, לכל מי שחשש להידרס ברגלי ההמונים בחנויות.

היום סייבר מנדיי הוא יום קניות פופולרי לא פחות משום שהאינטרנט הפך לנגיש לכולם, והוא מצטרף גם לחגיגות יום שישי השחור, אבל מבלי לצאת מהבית.

סוף שבוע ארוך של קניות, וזה קורה גם בישראל

מכיוון שכל אופנה מגיעה אלינו במהירות, חנויות רבות בישראל אימצו את המסורת הזאת והן מציעות והנחות על שירותיהן ומוצריהן גם כאן, בישראל. בסקר של חברת PayPal  שהתפרסם השבוע מתברר שישראל נמצאת במקום השלישי בעולם בקניות באינטרנט, מה שמעודד בעלי חנויות שפתחו גם אתרים, לנוכח הידלדלות התנועה לחנויות הפיזיות. במקרים רבים לא חייבים לגשת לחנות עצמה אלא לגלוש לאתר שלה.

ענקיות קניות באינטרנט כמו אמזון ועליאקספרס חוגגות על תנועת הקונים האלה, והן שוברות שיאים מדי שנה. ב-2013 קנו ביותר מ-60 מיליארד דולר בעונת הקניות לחגים אלה, וככל שהמנהג מתפשט בעולם מצטרפים אליו יותר קונים. בחנויות רבות בארץ ובעולם החליטו לחבר את הימים ולהקדים אותם, כך שהמבצעים נמשכים במשך שבוע שלם והם כבר בעיצומם. חפשו בחנויות והצטרפו לחגיגה. הדברים שתמיד רציתם לקנות מוצעים כעת במחירים שלא יחזרו על עצמם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה