באשקלון מציינים את יום הקדיש הכללי



מאות תלמידי תיכון השתתפו בכנס ייחודי שהתקיים בהיכל התרבות לציון יום הקדיש הכללי ותחילת המצור על ירושלים

 ביום ראשון השבוע נערך בהיכל התרבות אשקלון יום עיון לקראת יום הקדיש הכללי שחל בצום עשרה בטבת - לזכר תחילת המצור על ירושלים ולזכרם של אלו שמקום ותאריך קבורתם לא נודע. ביום זה, שהפיקה המחלקה לתרבות תורנית בעיריית אשקלון, השתתפו ראש העיר, איתמר שמעוני, סגן ראש העיר, אפי מור, מנהל אגף תרבות, נוער וספורט, נמרוד גלנטה, תלמידי התיכונים בעיר וניצולי שואה.

במהלך יום העיון, שמטרתו הייתה לחשוף את בני הנוער לאירועים היסטוריים בציר הזמן של העם היהודי, נערך טקס זיכרון קצר שכלל קריאת פרק תהילים מאת מומי מלכה, אביה של טלי חטואל ז"ל שנרצחה עם ארבע בנותיה בשנת 2004, קריאת משנה ותפילת 'אל מלא רחמים' על ידי הרב אביהו פישפדר ואמירת קדיש מפי משה מנדל.

בסיום הטקס צפה הקהל בהצגה 'מהדקים' המגוללת סיפור אמיתי על נערים מעיירה לא יהודית, שיזמו פרויקט מיוחד, שאפתני ויוצא דופן – איסוף 6 מיליון מהדקי נייר, על מנת להנציח את המספר הבלתי נתפס של היהודים שנרצחו בשואה. ההצגה המרגשת העבירה מסר חשוב על כוחם של בני הנוער בהנצחת זכר השואה. לאחר ההצגה התקיים רב שיח בסימן 'זיכרון מול הכחשה' ובעיקרו דנו המשתתפים כיצד יש לשמר את זיכרון השואה לנו ולבני בנינו עד עולם.

 

ראש העיר, איתמר שמעוני: "עם ישראל מחויב לזכור את אלו שמקום ומועד מותם אינו ידוע. השנה התחלנו באשקלון בפרוייקט 'עדות חיה' להנצחת סיפורם האישי של ניצולי שואה בני העיר, בכדי שזיכרונם יישאר איתנו לנצח".

 

מנהל אגף תרבות, נוער וספורט: "יום הקדיש הכללי נועד להתכנס לכמה שעות, לזכור ולהזכיר את בני ובנות עם ישראל שמקום קבורתם לא נודע, שלא היה מישהו שיקרא עליהם קדיש,

שלא זכו לכבוד הראוי ביום מותם. עיריית אשקלון והמחלקה לתרבות תורנית הפכו את יום הקדיש הכללי למסורת חינוכית. תלמידי התיכונים התכנסו יחד ועסקו במשמעות הערכית והחברתית של הזיכרון והידיעה של ההיסטוריה של עם ישראל. אני מבקש להוקיר ולהודות לצוות המחלקה לתרבות תורנית בראשותו של שרון אלמליח על עוד הפקה משמעותית כל-כך של אירוע זה".

מנהל המחלקה לתרבות תורנית, שרון אלמליח סיכם: "חיבורם של מאורעות היסטוריים ביום אחד מעביר מסר עמוק כי לא הזמן ולא המבקשים לכלותינו ישכיחו מאתנו את אשר אירע לעמנו. קיומו של היום החשוב התאפשר בזכות שותפותם של רבים וטובים: מאיר מלכה, מפקח, מנהלי ורכזי החטיבה העליונה, האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והמרכז לזהות יהודית". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה