הסתיים מחזור ראשון של התכנית "חוסן הורים"



התכנית נועדה לתת כלים בידי ההורים להתמודד במצבי לחץ בשיגרה ובחירום

 המחזור הראשון של תכנית "חוסן הורים" תכנית שהושקה לראשונה בארץ בעיר אשקלון מגיע בימים אלה לסיומו.
מטרת התכנית להקנות כלים להתמודדות טובה יותר במצבי לחץ בשיגרה ובחירום.
התכנית הינה תוצר של שיתוף פעולה בין מנהל החינוך בעיריית אשקלון, מרכז חוסן ע"ש כהן האריס, משרד החינוך ופורום ההורים לקידום החינוך.
במסגרת התכנית הורים עברו הדרכת חוסן עי מנחות הורים תושבות העיר אשקלון המגיעות ממקצועות החינוך והטיפול השונים במשך שישה מפגשים אחת לשבועיים.
כאשר במשך שנים נעשה נסיון לפנות לקהל ההורים ולשלבם בתכניות חוסן שונות. מתוך הכרה בצלע ההורית כחלק בלתי נפרד במערכת החינוכית המקיפה את הילד והחלק החשוב ביותר בוויסות הרגשי ובשמירה על החוסן המשפחתי.
שיתוף הפעולה עם פורום ההורים העירוני שזיהה את הצורך בקרב ציבור ההורים
והתגייסות של מנהל החינוך ליוזמה הביאו לתוצאה מרשימה במסגרתה בימים אלה ממש מסתיים לו הפיילוט הראשון של 20 קבוצות הורים מכיתות הגן ועד כיתות יב שעברו את הדרכת "חוסן ההורים".
קבוצת ההורים הראשונה תשמש לא רק כמתווכים אלא כאנשים שיכולים לצמוח בעצמם בעזרת הכלים ולהוות מודל במשפחה לשימוש בשפה הרגשית של "החוסן".
בעולם בו ההורים מרגשים שיש להם פחות ופחות שליטה על ילדם ההורים לומדים לחזק את השליטה הפנימית שלהם ולנהל את הרגשות שלהם ולמקסם את יכולת ההשפעה שלהם על ילדיהם.
חברת המועצה הממונה על קידום מעמד האישה מיריי אלטיט שהיתה שותפה בגיוס המנחות מהעיר אשקלון. מודה ליוזמים והשותפים. ומביעה תקווה שקבוצות הורים נוספות יפתחו לכל אורך השנה.
ושפת החוסן תהיה השפה המדוברת בקהילה.
יור פורום ההורים סופי חוטובלי פנחס גאה בשיתוף הפעולה ומודה לכל השותפים לדרך ומברכת את מנחות חוסן בברכת המשך עשייה והצלחה.
ומודה לחברי פורום ההורים לקידום החינוך שהוכיחו שחלומות מגשימים.
הקבוצות הבאות יפתחו בימים הבאים ולהרשמה ניתן יהיה לפנות לחברי פורום ההורים במוסדות החינוך.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה