תלמידי המרכז למחוננים באשקלון במקום הראשון בתחרות רובוטיקה



תלמידי המרכז חזרו לאשקלון עם גביע החדשנות בתחרות הרובוטיקה האזורית ויתמודדו בתחרות הארצית על הזכות לייצג את ישראל בתחרות החדשנות העולמית

בשבוע שעבר השתתפו תלמידי כיתות ה' ו-ו' מהמרכז למחוננים ומצטיינים באשקלון בתחרות הרובוטיקה האזורית FLL – FIRST ISRAEL, במסגרתה הציגו את ביצועי הרובוט שתכנתו, המיועד לבצע משימות שונות בהתאם לדרישות התחרות הרובוטיקה הארצית. בנוסף, הציגו התלמידים את מחקרם בנושא TRASH TREK מול חבר שופטים ממוסדות אקדמיים שונים. השופטים התרשמו מהמחקר המקיף שעשו תלמידי המרכז ומהפתרון היצירתי שהציעו לבעיה שהוצגה.

 תלמידי המרכז זכו בגביע החדשנות ויתמודדו בתחרות הארצית על הזכות לייצג את ישראל בתחרות החדשנות העולמית (GIA) של תכנית FIRST LEGO League וקרן XPRIZE, שנועדה לעודד את התלמידים לחשיבה יצירתית ופיתוח פתרונות חדשניים משלהם. יש לציין כי התלמידים מאשקלון היו הצעירים בתחרות, והתחרו בקבוצות התלמידים מבתי הספר על-יסודיים.

 במהלך החודשיים האחרונים, למדו התלמידים בתוכנית מצטיינים בקורס רובוטיקה המהווה חלק מהתכנית הרב-שנתית שפותחה במרכז. במסגרת הקורס נחשפו התלמידים ליסודות התכנות, בנו רובוטים וערכו מחקר מעמיק בתחום. את התלמידים ליווה המורה דודו ליפקוביץ.

 מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים אשקלון, אלינה לוסטוב: "תפקיד המרכז למחוננים ומצטיינים שהקמנו לפני 11 שנים הוא לעזור לתלמידים המוכשרים של העיר לפתח את הפוטנציאל הטמון בהם ולאפשר להם להיחשף לעולם המחקר והאקדמיה. תחום הטכנולוגיה הוא אחד התחומים שאנו מפתחים במרכז שלנו וכיום התלמידים לומדים קורסים מגוונים בתחום זה כמו: תכנון ועיצוב במדפסת תלת-מימד, רובוטיקה, אקו-טרוניקה ועוד. אני גאה בתלמידינו ומאחלת להם הצלחה בעתיד".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה